REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner

(fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)

Organizacje zrzeszające producentów suplementów diety: KRSiO – Krajowa Rada Suplementów i Odżywek, Polfarmed – Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych, PASMI – Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty,  oraz Suplementy Polska – Związek Producentów i Dystrybutorów wspólnie wypracowały Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety.

REKLAMATARGI KIELCE (FPL) - belka w artykułach

Branża opracowała  samoregulację, by uporządkować i wprowadzić wysokie standardy dotyczące sposobu komunikacji, promocji i reklamy suplementów diety. Ma ona zapewnić konsumentowi rzetelną i jasną informację dotyczącą tej kategorii produktów spożywczych. Jest też odpowiedzią branży  na  dyskusje  dotyczące   reklam  produktów  i  ich odbioru  przez konsumentów. Problemem jest bowiem brak zrozumienia przez konsumentów różnicy między suplementem diety a lekiem.

– Sytuacja wymagała, aby branża sama zadbała o właściwy sposób komunikacji, a także o edukację konsumenta w tym zakresie – poinformowała na konferencji poświęconej przyjętej samoregulacji Ewa Jankowska, prezes PASMI. Dodała, że także Ministerstwo Zdrowia i instytucje kontrolujące rynek suplementów już od dłuższego czasu oczekiwały uporządkowania kwestii reklam suplementów diety.

Autoregulacja wprowadza standardy uszczegóławiające obecnie obowiązujące przepisy prawa, ale też nakłada na reklamodawców dodatkowe obowiązki w tym zakresie. Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety wprowadza m.in. ustanowienie obowiązku umieszczania nazwy kategorii „suplement diety” w reklamie (w prawym dolnym rogu w przypadku reklamy TV oraz dwukrotnego zaznaczenia nazwy kategorii w przypadku reklamy radiowej), zakazuje wykorzystywania wizerunku lub rekomendacji lekarza czy farmaceuty, a także odnoszenia się w reklamie do chorób, sugerując właściwości lecznicze produktu (dozwolone jest odnoszenie się̨ jedynie do profilaktyki i to w ramach zatwierdzonych oświadczeń zdrowotnych o zmniejszaniu ryzyka choroby).

Wypracowanie Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety było wynikiem kilkumiesięcznych negocjacji w środowisku branżowym. Stowarzyszenia, które pracowały nad jego zapisami mają ok. 80 proc. udziału w  rynku reklam suplementów diety. Liczą jednak, że podpisaniem dokumentu wprowadzającego dobre praktyki do reklam będą zainteresowani również pozostali producenci. Mają na to czas do końca stycznia, a następnie pół roku na dostosowanie swoich reklam. Od skuteczności samoregulacji zależy, czy konieczne będzie wprowadzanie dodatkowych, prawnych regulacji w tym zakresie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"