REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)
Na Wielkanoc Polacy przygotowują tradycyjne ciasta – mazurki oraz babki – według sprawdzonych przepisów i na bazie podstawowych składników. Konsumenci, chcąc mieć pewność, że wypiek się uda, stawiają na produkty renomowanych marek. Dyskontowe marki własne chowają się w cień.
REKLAMAIteCom -  Przepisomat (Święta) - Belka w artykułach (01-10.12.2019)
Polacy coraz chętniej wracają do starych, sprawdzonych przepisów i pieczenia ciast od podstaw

Polacy coraz chętniej wracają do starych, sprawdzonych przepisów i pieczenia ciast od podstaw

Osoby, które pieką ciasta w domu, można podzielić na dwie grupy. Pierwsza od początku do końca robi wszystko samodzielnie. Druga sięga po gotowe składniki, np. lukier czy krem w proszku. Wszystkich łączy potrzeba użycia niezbędnych półproduktów – mówi Paulina Włodarska­‑Grodzińska, dyrektor marketingu firmy FoodCare, właściciela marki Gellwe. Producent informuje, że przed świętami notuje znaczące wzrosty sprzedaży dodatków do ciast: proszku do pieczenia, sody i kwasku cytrynowego.

Oferta także dla zabieganych

Jak zauważa Aleksander Szałajko, starszy specjalista ds. komunikacji w ZT Bielmar, Polacy coraz chętniej wracają do starych, sprawdzonych przepisów i pieczenia od podstaw, bo choć samodzielnie wykonane ciasta nie są tak efektowne jak te z cukierni, to są tańsze i, przede wszystkim, domowe. – Sprawdzone składniki to gwarancja kulinarnego sukcesu, dlatego konsumenci chętnie sięgają po produkty z tradycją, takie jak zawierająca 80 proc. tłuszczu margaryna Palma z Murzynkiem. Jej receptura i gramatura – 250 g – pozostają niezmienne od 40 lat – przekonuje Szałajko.
W związku z nadchodzącymi świętami ZT Bielmar będzie promował swój sztandarowy produkt poprzez uczestnictwo w gazetkach i programach zakupowych. Firma planuje także kampanię konsumencką w telewizji, Internecie, kinach oraz prasie kobiecej. Z kolei FoodCare zamierza wspierać markę Gellwe materiałami POS i na łamach gazetek handlowych. Producent zadba o to, by objęte promocjami produkty były eksponowane i na półkach, w tzw. koszach wrzutowych. Duże znaczenie dla firmy ma obecność w handlu tradycyjnym. – Konsumenci ufają rekomendacjom sprzedawców z mniejszych sklepów. A marka Gellwe jest znakomicie znana właśnie w kanale tradycyjnym – tłumaczy Paulina Włodarska‑Grodzińska. Konsumentów, którzy nie mają czasu na samodzielne przygotowywanie wielkanocnych specjałów, detaliści mogą zachęcać do zakupu ciast w proszku, które można łatwo przygotować w domu. Oferta Gellwe obejmuje ciasta, które sprawdzą się przy różnych okazjach. W okresie poprzedzającym Wielkanoc warto zwrócić uwagę klientów na Karpatkę, Ciasto i Krem do Krówki, Wadowickie Kremówki Papieskie oraz Babeczki z Różą.

Bakalie nie muszą zawierać konserwantów

– Z jednej strony chcemy sami gotować, ale żyjąc coraz szybciej, chętnie sięgamy po produkty pozwalające zaoszczędzić czas, szczególnie kosztem najmniej wdzięcznych prac. W ten trend doskonale wpisują się nasze masy makowe, krówkowe oraz polewy – mówi Grzegorz Sobociński, kierownik biura zarządu i marketingu w firmie Helio. Biorąc pod uwagę rynek markowych produktów (z wyłączeniem private labels), firma jest liderem w segmentach paczkowanych bakalii oraz mas makowych, a w masach krówkowych zajmuje mocną trzecią pozycję.
Bakalie przedzierają się do codziennej diety Polaków – jadamy je jako przekąski, dodajemy do dań – ale filarami sprzedaży w przypadku tego wartego 771 mln zł rynku wciąż są okresy przedświąteczne. – Przed Wielkanocą szczególnym powodzeniem cieszą się migdały, orzechy włoskie i laskowe, śliwki suszone, figi, rodzynki, masy makowe oraz krówkowe a także polewy do ciast – wylicza Grzegorz Sobociński.
Helio na święta poleca linię Polew i dekoracji o smaku czekoladowym w innowacyjnym formacie pastylek. Dzięki temu są one łatwiejsze w użyciu i dają większe możliwości dekorowania ciast i deserów, łącznie z tym, że można ułożyć okolicznościowy napis, np. „Wesołych Świąt”.
Helio wkrótce wystartuje z wiosenno­‑wielkanocną kampanią reklamową, która obejmie telewizję, prasę, Internet oraz billboardy. Z myślą o detalistach producent przygotował szeroki wybór materiałów POS, m.in. owijki paletowe, wobblery, firmowe regały i „krawaty”. Grzegorz Sobociński zapowiada, że przedstawiciele firmy chętnie pomogą przygotować świąteczne ekspozycje. – Oprócz celów marketingowych kampania będzie miała także wymiar edukacyjny. Wpisując się w tematykę zdrowej żywności, chcemy zwrócić uwagę na linię bakalii Helio Natura bez konserwantów, typowych dla owoców suszonych – tłumaczy Grzegorz Sobociński.
Produkty bez sztucznych dodatków i alergenów oferuje też firma Greek Trade. – Konsumenci są bardziej świadomi, w związku z czym rośnie zainteresowanie rodzynkami Small Berries, które nie zawierają dwutlenku siarki, obecnego w innych rodzynkach. Kluczowym produktem w portfolio jest też Jabłko prażone. Oferujemy je bez dodatków, jak również z brzoskwinią, rodzynkami i cynamonem oraz wanilią – mówi Marcin Kierczak, dyrektor branżowy w firmie Greek Trade.

Aromaty i soda – znane i lubiane od lat

– Segment dodatków i przypraw do ciast jest stosunkowo mało innowacyjny, opiera się na kluczowych produktach, jak proszek do pieczenia czy cukier wanilinowy, których receptury są niezmienne od lat. Konsumenci oczekują znanych produktów wysokiej jakości, gwarantujących doskonały wypiek – uważa Kamila Szlachetka, reprezentująca Rieber Foods Polska, właściciela marki Delecta. W tym segmencie to jeden z kluczowych graczy – lider kategorii aromatów do ciast, numer dwa na rynku dodatków do ciast, a w przyprawach do ciast gracz numer trzy. Na ofertę Delecty składają się m.in. polewy do ciast w wersji gotowej oraz instant, kremy tortowe, posypki do dekoracji oraz przyprawy – aromaty, cukry smakowe, miks do śmietany, soda i proszek do pieczenia. Z udostępnionych przez Rieber Foods Polska danych Nielsena z września 2013 roku wynika, że wart 178,6 mln zł rynek przypraw do ciast urósł w ciągu roku o solidne 10 proc. Kamila Szlachetka zapowiada, że w okresie Wielkanocy marka Delecta otrzyma wsparcie reklamowe na łamach prasy handlowej. – Pracujemy nad plakatami oraz świątecznymi standami wyspowymi i modułowymi, które pozwolą wyeksponować produkty w punktach sprzedaży. Na łamach gazetek sieci handlowych będą nasze specjalne moduły reklamowe – informuje.

Wypieki dekorowane przed pieczeniem

Teresa Mroczek­‑Krupa, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Südzucker Polska (marka Cukier Królewski), osoby piekące ciasta dzieli na tradycjonalistów oraz chętnie eksperymentujących z nowymi artykułami. Ci pierwsi od lat korzystają z tych samych sprawdzonych produktów i mają ulubione marki. – Drudzy to konsumenci otwarci na nowości, dlatego rynek cukrów, choć kojarzony z tradycją, w ostatnich latach wkroczył w erę innowacji. Opracowując unikatowe opakowania, chcemy ułatwiać konsumentom pieczenie – mówi Teresa Mroczek­‑Krupa. Cukier drobny biały oraz cukier drobny trzcinowy marki Cukier Królewski, sprzedawane są w kartonach z zakrętką. Z boku opakowania producent umieścił miarkę, a u góry dozownik. Dzięki temu można przesypać potrzebną ilość cukru bez użycia wagi.
Cukier puder jest od lat podstawą świątecznych wypieków i nic nie wskazuje, aby miało się to zmienić. To tradycyjny produkt, ale i na tym rynku pojawiają się ciekawe nowości. Właściciel marki Cukier Królewski zaproponował niedawno cukier puder w opakowaniu 400 g z okienkiem. Teresa Mroczek­‑Krupa przypomina o innowacyjnym cukrze pudrze w młynku, który firma skierowała do sprzedaży kilka lat temu. – Cukier puder w młynku ułatwia dekorowanie wypieków i deserów, zaś cukier puder z okienkiem ma liczniejsze zastosowania, ale równie wygodne opakowanie – mówi Teresa Mroczek­‑Krupa. Coraz większą popularnością z oferty Cukru Królewskiego cieszy się cukier perlisty, który z jednej strony służy do zdobienia wypieków, a z drugiej może stanowić składnik samego ciasta. – A ponieważ pod wpływem wysokiej temperatury nie topi się ani nie zmienia koloru, ciasto można udekorować jeszcze przed włożeniem go do piekarnika – zachęca przedstawicielka Südzucker Polska.

Błyszczące i elastyczne polewy

Podobne właściwości ma cukier Diamant Gruba Rafinada, który dystrybutor – firma Pfeifer & Langen Marketing – poleca do dekorowania ciast. Do posypywania wypieków oraz na polewy przeznaczony jest też cukier puder Diamant. Uzupełnieniem oferty jest seria smakowych cukrów pudrów: z aromatem cytrynowym, waniliowym oraz z dodatkiem kakao. Przygotowywane z naturalnych składników cukry nie zawierają sztucznych aromatów, barwników i konserwantów. W ofercie dystrybutora znajduje się również Cukier Diamant Bio w opakowaniu 500 g, przeznaczony do pieczenia i dekorowania wypieków. Jest on pozyskiwany z trzciny cukrowej uprawianej i przetwarzanej zgodnie z wymogami rolnictwa ekologicznego. Przed świętami firma planuje liczne działania promocyjne na łamach prasy handlowej, w punktach sprzedaży, gdzie producent skieruje dodatkowe ekspozycje oraz materiały POS, a także w Internecie. Promowana będzie przede wszystkim ubiegłoroczna nowość – Cukier puder trzcinowy Diamant w opakowaniu 300 g. Producent zapewnia, że polewy i lukry przygotowywane na jego bazie są błyszczące, mają elastyczną konsystencję, delikatnie złocistą barwę i trzcinowy posmak. 

(SSZ/ATE)

101_separator

Rapsodia wypieków


W 100-proc. czysty olej rzepakowy marki Rapso to uniwersalny produkt do stosowania w nowoczesnej kuchni. Polecany do sałatek, surówek i dipów, znajdzie zastosowanie także przy smażeniu, duszeniu i gotowaniu, jak również przy pieczeniu. Olej Rapso wykazuje szczególne właściwości zdrowotne, których nie zmienia pod wpływem wysokich temperatur. Jego dodatkowe atuty, neutralny smak i zapach, sprawiają, że z powodzeniem zastąpi masło lub margarynę w słodkich wypiekach. Dzięki zastosowaniu oleju Rapso tradycyjne, domowe ciasta będą nie tylko smaczne, ale i zdrowe.

Adam Dypczyński, VOG Polska

101_separator

Wiadomości Handlowe, Nr 2 (132) Luty 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony