REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 12.11.2019)

Rynek wędlin konfekcjonowanych rozwija się, a zainteresowanie produktami z tej kategorii rośnie szczególnie dynamicznie w kanale nowoczesnym. Jednak w mniejszych sklepach nadal podstawą asortymentu produktów mięsnych są wędliny z lady. Po tego typu wyroby najchętniej sięgają osoby starsze, co wynika z ich przyzwyczajeń oraz zaufania, jakim darzą sprzedawcę.

REKLAMAPPH 2019 - 50% - Belka w artykułach  (06.11 - 31.12.2019)

(fot. archiwum)

Nabywcy wyrobów mięsnych z lady cenią to, co tradycyjne. Natomiast na rynek wędlin paczkowanych duży wpływ ma to, że preferencje klientów szybko się zmieniają – Optymalne dopasowanie wędlin do potrzeb różnych grup odbiorców to wyzwanie, z którym musi się mierzyć cała nasza branża – przyznaje Marcin Bałanda, dyrektor ds. PR i komunikacji Grupy Sokołów.

Długi okres przydatności

Najwięcej wędlin konfekcjonowanych sprzedaje się w kanale nowoczesnym. – Wynika to m.in. ze specyfiki sieci handlowych, które chcą oferować konsumentom wiele zróżnicowanych, atrakcyjnie opakowanych produktów. Szczelne opakowania to również nasz atut – wydłużenie okresu przydatności produktu do spożycia jest bardzo atrakcyjne zarówno dla dużych sieci handlowych, jak i dla samych konsumentów – wyjaśnia Marcin Bałanda.

Widać to wyraźnie w kategorii kabanosów. – Od lat obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży produktów paczkowanych. Obejmuje on kabanosy, ale nie tylko. Rośnie też chociażby sprzedaż paczkowanych parówek – mówi Tomasz Tarczyński, dyrektor marketingu firmy Tarczyński. – Warto jednak zaznaczyć, że wciąż istnieje olbrzymia grupa konsumentów, którzy preferują wędliny z lady tradycyjnej i doceniają osobistą relację z obsługą sklepu – zastrzega ekspert. Takimi klientami są np. emeryci.

Dopasowane do oczekiwań

Sprzedaż wędlin z lady ma się najlepiej w kanale tradycyjnym. – W sklepach małoformatowych lokalność oraz specjalizacja mają szczególne znaczenie. Konsument chętnie sięga po produkty dopasowane do jego potrzeb. Nie bez znaczenia są w tym kontekście kwestie społeczne, takie jak poczucie przynależności odwiedzającego sklep, identyfikowanie się z marką oraz świadomość, że nie jest się anonimowym klientem – tłumaczy Beata Zielińska, dyrektor marketingu w Zakładach Mięsnych Olewnik.

Zwraca przy tym uwagę, że zgodnie z danymi firmy GfK Polonia dla 60% polskich konsumentów ważna jest ciekawość i chęć odkrywania. – Dlatego coraz częściej klienci kupują produkty konfekcjonowane. Polacy stają się też bardziej wyrafinowani, koncentrują się na doświadczeniach kulinarnych. Stąd bierze się rosnąca popularność kategorii przekąsek. To dopiero początek silnej ekspansji tej kategorii produktów w Polsce – prognozuje dyrektor ZM Olewnik. Zaznacza, że to nie tylko wyzwanie dla producentów żywności, ale również opakowań, bo aktualnie muszą one wpisywać się w trend zrównoważonego rozwoju środowiska.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~erazm 1 23 dni temu

    LItosci, w Polsce w wielkich miastach wedliny z lady psuja sie w tempie swiatla, czesto nie wytrzymuja obowiazkowych 3 dni od daty zakupu (tyle musza wytrzymac w domowej lodowce, jest to minimalna trwalosc po zakupie zgodnie z prawem Unii Europejskiej, opowiazujacym takze w Poslce). Na Zachodzie nie ma w sklepach dziesiatkow gatunkow nakrojonych wedlin, ktore leza w stosach nie wiadomo ile dni zanim ktos je kupi, co jest wciaz powszechne w PL. Na Zachodzie sprzedawczyni kroi na biezaco, tyle ile chce klient, najczesciej na plastry: 5-9-12. Jakie sa konsekwencje powszechnosci nieswiezych wedlin w handlu: ludzie przestaja kupowac lub kupuja aptekarskie ilosci, jak single.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony