REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 24.11.2019)

(fot. pixabay.com)

Ponad 60 proc. Polaków kupuje dzieciom produkty mleczne kilka razy w tygodniu, a 20 proc. robi to codziennie. Najczęściej są to oczywiście mleko, jogurty, żółty ser i serek homogenizowany. Ciekawe jednak, że już 42 proc. rodziców sięga po produkty typu „mleczna kanapka” – wynika z najnowszego badania firmy Skilltelligence zrobionego na zlecenie „Wiadomości Handlowych”.

REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

Według danych firmy Nielsen w okresie od czerwca 2018 roku do maja br. sprzedaż produktów mlecznych dla dzieci była wartościowo wyższa o ponad 5 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku.

Jednak, jak zwracają uwagę producenci, oferta przekąsek mlecznych dla dzieci jest w Polsce wciąż dość wąska. Na rynku jest kilka bardzo rozpoznawalnych brandów, wśród których prym dzierży Kinder Mleczna Kanapka, czyli mleczny krem zamknięty w dwóch biszkoptach, jednak na półce brakuje różnorodności. – Widzimy duży potencjał wzrostu, zarówno dla nas jako producenta, jak i dla całej kategorii. Mamy nadzieję, że wprowadzenie nowej marki Milk Burger pozytywnie przyczyni się do ożywienia kategorii – mówi Joanna Olczak, sales & trade marketing director w firmie ETi.

Milk Burger to przekąska, która łączy mleko, miód i kakao w ciastku. – Nie zawiera konserwantów ani ciężkich tłuszczów, a jednocześnie jest podana w ciekawej formie burgera. Co ważne, znajduje się w wygodnym opakowaniu, dzięki czemu sprawdzi się np. jako przekąska na drogę czy na drugie śniadanie do szkoły – podkreśla Joanna Olczak. Jej zdaniem taki produkt uzupełnia więc nie tylko ofertę lodówek, dając alternatywę np. dla serków homogenizowanych, ale także ciastek czy herbatników. – Jeśli produktów zaliczających się do danej kategorii jest wiele, jest ona atrakcyjna z punktu widzenia konsumentów. Zachęca ich do zatrzymania się przy danej półce dzięki gwarancji spełnienia różnych potrzeb konsumpcyjnych – przekonuje nasza rozmówczyni.

Kształtowanie dobrych nawyków

Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita, podkreśla, że produkty nabiałowe dla dzieci powinny wyróżniać się nie tylko atrakcyjnym, kolorowym opakowaniem, ale przede wszystkim dobrym składem i jakością. – Nasz asortyment produktów dla dzieci jest bardzo szeroki. Najpopularniejsze jest oczywiście mleko UHT Wypasione oraz jego warianty smakowe: waniliowe, czekoladowe i truskawkowe, dostępne w małych wygodnych opakowaniach – podkreśla Dariusz Sapiński.

Zwraca uwagę, że dzieci uwielbiają produkty fermentowane, zwłaszcza jogurty, zarówno łyżeczkowe, jak i pitne, oraz serki homogenizowane. – Produkujemy jogurty MiaMu czy serki Darek, w ten sposób kształtujemy dobre nawyki żywieniowe u dzieci. Te jogurty i serki są cennym źródłem składników odżywczych, m.in. wapnia, pełnowartościowego białka oraz błonnika – wskazuje ekspert. Podkreśla, że produkty mleczne to zdrowy i smaczny posiłek doskonały na śniadanie, jako deser czy przekąska o każdej porze dnia. – A gdy trzeba wesprzeć organizm w trawieniu lub wzmocnić odporność, dla dzieci powyżej trzeciego roku życia wsparciem będzie oparty na innowacyjnej technologii fermentowany probiotyczny napój mleczny DarPRO+, dostępny w dwóch smakach: truskawkowym i cytrynowym. Dobrą alternatywą jest również nowość w kategorii produktów fermentowanych: mleko acidofilne – dodaje Sapiński. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony