REKLAMAFord - Banner Główny

(fot. ŁR)

Mimo rosnącego tempa życia i poszukiwania wygody Polakom nigdy wcześniej nie zależało tak bardzo na dobrym samopoczuciu. Przybywa konsumentów, którzy żywność traktują jako długoterminową inwestycję w zdrowie i młody wygląd. A ponieważ producenci coraz trafniej łączą te tendencje, rewolucja kulinarna to coś dużo więcej niż tylko nazwa popularnego programu telewizyjnego. Rynek żywności naprawdę przeobraża się na naszych oczach. Prześledziliśmy trendy.

REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

SZYBKO, ALE ZDROWO

Trend dobrze widoczny na rynku tzw. kulinariów: dań gotowych i półgotowych, mrożonek, mięsa, produktów sypkich (kasze, ryże), śniadaniowych, do słodkich wypieków, przypraw itp.

Chodzi o taki rodzaj oferty, który z jednej strony znacząco skraca i ułatwia proces przygotowania potrawy lub ułatwia uzyskanie określonego jej smaku, a z drugiej – jest możliwie naturalny.  

Ten nurt reprezentują takie produkty jak np. przygotowane na parze warzywa z oferty Bonduelle, mieszanki gotowych, przeznaczonych do konkretnych potraw, przypraw Kamisu, fiksy Knorr i Winiary Pomysł na…, mrożone warzywa na patelnię Horteksu, wzbogacone dodatkami zupy kremy Igloteksu, gotowe do pieczenia mięsa marki Sokołów, smakowe oleje Kruszwicy, miksy sałat i umytych warzyw Green Factory czy właśnie wprowadzane do sprzedaży smakowe ryże Monini z dodatkiem warzyw. Takich produktów jest coraz więcej. Łączy je to, że są niskoprzetworzone i można je szybko przygotować. Z badań przeprowadzanych przez producentów wynika, że młode kobiety, które odpowiadają za przygotowywanie posiłków dla rodziny, nie widzą sprzeczności w tym, że produkt jest „convenience”, a jednocześnie zdrowy. Młode pokolenie nie ma też wyrzutów sumienia związanych z tym, że spędza mniej czasu w kuchni – mimo mody na gotowanie świadome macierzyństwo idzie raczej w stronę spędzania z dziećmi wolnego czasu, współuczestniczenia w rozwijaniu ich pasji, niż w stronę codziennego gotowania skomplikowanych dań. Zmiany społeczne mają naprawdę ogromny wpływ na sposób odżywiania się Polaków.

SIĘGANIE PO PRODUKTY DIETETYCZNE

Trend manifestujący się przede wszystkim zainteresowaniem dietą bezglutenową. Długo była to specjalistyczna nisza wrzucana do wspólnego worka z tzw. zdrową żywnością, a dziś to osobny duży dział żywności. Z jednej strony produkty bezglutenowe kupują chorzy na celiakię lub nietolerujący glutenu, z drugiej – osoby, które dały się uwieść rozpropagowanej przez celebrytów modzie na unikanie glutenu w diecie. Rynek takich produktów jest już na tyle rozwinięty, że lider kategorii płatków, firma Cereal Partners Poland Toruń-Pacific, wprowadziła do sprzedaży swoje sztandarowe płatki Nestlé Corn Flakes w wersji bezglutenowej. Teraz są one dostępne w trzech wariantach: tradycyjne, z miodem i orzeszkami, zaś nowością są Corn Flakes Choco o smaku czekoladowym. Firma argumentuje, że chce przede wszystkim zaproponować produkty bezglutenowe o wysokiej jakości i w przystępnej cenie. Ma to znaczenie, bo produkty wolne od glutenu są średnio o 20 proc. droższe od standardowych, a w przypadku niektórych produktów (np. mąki) trzeba płacić za nie 2-3 razy więcej. Jeśli sklep dysponuje sekcją produktów bezglutenowych, wówczas można w niej umieścić dodatkową ekspozycję z produktami śniadaniowymi bez glutenu.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Aldona 1 ponad rok temu

    Ja widzę większe zainteresowanie produktami odchudzającymi. wiadomo lato za pasem. Niektóre panie sięgają po tabletki, a w sklepie to po herbaty funkcjonalne. O te z herbapolu szczególnie mam co i rusz jakieś pytania.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony