REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Moda na zdrowy styl życia będzie zmieniała handel

Moda na zdrowy styl życia będzie zmieniała handel (Pixabay CC0)

Prognoza pięciu najważniejszych trendów, które kształtować będą światowy handel detaliczny w 2018 r. opracowana została przez portal IGD. Zostały one zidentyfikowane za pomocą międzynarodowych badań, analiz zachowań konsumenckich oraz dzięki katalogowi globalnych innowacji w detalu. Pozwalają przyjrzeć się bliżej kluczowym obszarom, które kształtować będą branżę w 2018 r.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Zdaniem analityków IGD pięć kluczowych trendów przeważać będzie w światowym przemyśle spożywczym, a detaliści wprowadzać będą rozmaite rozwiązania, wychodzące naprzeciw tym trendom.

Marki własne będą się stawać coraz bardziej premium

Detaliści coraz częściej adresują ofertę marki własnej do klientów na różnych etapach życia, starając się podążać za zmieniającymi się nawykami zakupowymi konsumentów. Rosną nakłady na rozbudowę marek własnych o produkty wysokiej jakości, co z kolei zwiększa popyt klientów na towary świetne jakościowo i w bardzo dobrej cenie. Przykładowo, aż trzy czwarte brytyjskich konsumentów dostrzega znaczącą poprawę jakości marek własnych na przestrzeni kilku ostatnich lat. Wielu detalistów przykłada zatem coraz większą wagę do budowania oferty produktów premium w przystępnych cenach. Ten trend będzie kontynuowany w 2018 r.

Rynek będzie się stawał hiperlokalny

Co prawda konsumenci myślą i kupują coraz bardziej globalnie, jednak w przyszłym roku można też będzie zauważyć rosnącą potrzebę kupowania produktów regionalnych i lokalnych. Popyt na nie skłoni detalistów do sprzedawania produktów, które będą dostępne w ograniczonym czasie, takich jak sezonowe płody rolne. Dzięki temu oferta sklepów będzie miała charakter zróżnicowany, a konsumenci będą chętniej kupować dane produkty spożywcze w sezonie.

Dzięki temu konsumenci będą mieli większy wybór i różnorodność produktów, co jednak znacząco skomplikuje łańcuch dostaw. Częstsze zmiany i rozszerzenie oferty sezonowej zmuszą wszystkich uczestników łańcucha dostaw do zwiększania efektywności, lepszej współpracy i wzajemnej komunikacji.

Zmieniać się będzie sposób dostarczania towarów

Konsumenci mają coraz większe oczekiwania w zakresie szybkości i wygody zakupów. Detaliści wychodzą naprzeciw, a często nawet wyprzedzają te potrzeby, wprowadzając różne innowacyjne rozwiązania. Należy zatem oczekiwać, że wraz z nasilającą się konkurencją te innowacje wciąż będą w przyszłym roku wprowadzane.

Detaliści będą się starali gromadzić i wykorzystywać dane na temat nawyków zakupowych klientów, tak by lepiej zrozumieć, a potencjalnie nawet wyprzedzać oczekiwania konsumentów, przewidywać co chcą oni kupować, kiedy i w jaki sposób chcą odebrać kupiony towar.

Moda na zdrowy styl życia będzie się upowszechniać

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"