REKLAMABelgian Meat Office - Baner Główny (16-30.09.2019)

(fot. materiały własne)

Strona 2 z 3
REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)

Sprzedawców czekają żniwa

W supermarketach różnica cen między najtańszą siecią, Intermarche, gdzie suma wydanych pieniędzy na akcesoria dla uczniów jest równa 66,55 zł, a najdroższą, Piotr i Paweł, w której na takie produkty trzeba wydać 92,91 zł, wynosi aż 26,36 zł. Wynika to z faktu, że sklepy te, podobnie jak dyskonty, nie są docelowymi dla konsumentów artykułów szkolnych. Zatem ich oferta jest tylko uzupełniająca.

Z kolei rozbieżność pomiędzy najtańszą badaną siecią, Carrefour, gdzie koszyk wynosi 32,59 zł, a wspomnianą już, najdroższą, Piotr i Paweł (92,91 zł) wynosi aż 60,32 zł. Carrefour mocno stawia na promocję artykułów szkolnych. W poprzednich latach był on liderem pod względem liczby promowanych produktów. Dla tej sieci, jak i generalnie hipermarketów, artykuły szkolne stanowią jedną z ważniejszych kategorii w sierpniu. Natomiast Piotr i Paweł traktuje je tylko jako dodatek do stałej oferty sprzedażowej.

W zeszłym roku najtańszą siecią był Auchan, który ma nadal bardzo konkurencyjne ceny. Większość oferowanych w nim produktów jest najtańsza na rynku (11 z 16 badanych). Jednak w tym roku Carrefour posiadał wyjątkowo korzystną cenę za piórnik jednokomorowy z wyposażeniem – zaledwie 3 zł. Tymczasem za taki produkt w Auchan trzeba zapłacić 11,51 zł. W Carrefourze można też kupić najtańszy podstawowy plecak, we wspomnianej wyżej cenie 9,99 zł. W Auchan kosztuje on niewiele więcej, bo 10,03 zł. Te dwa produkty, ze względu na cenę pojedynczego towaru, przeważyły o ostatecznej wartości całego koszyka. W Carrefourze wynosi ona 32,59 zł, a w Auchan 33,37 zł. W rzeczywistości jednak piórnik kupujemy jeden, a zeszytów i ołówków wiele, zatem ostatecznie bilans mógłby okazać się zupełnie inny.

Hipermarkety miejscem docelowym

Różnica między hipermarketami – Carrefourem a E.Leclercem, oferującym najdroższy koszyk artykułów szkolnych o wartości 68,25 zł, wynosi aż 35,66 zł. Ale należy zauważyć, że E.Leclerc jest mniejszą siecią, niż Carreforur czy Auchan i bardziej zdecentralizowaną. Oznacza to, że każdy market ma inną strukturę właścicielską i samodzielnie podejmuje decyzje odnośnie asortymentu oraz cen. Być może badane placówki nie wprowadziły najtańszych produktów. Niemniej E.Leclerc ma bardzo szeroką ofertę promocyjną w swoich gazetkach, ale najniższe ceny towarów są tam wyższe, niż w innych hipermarketach. Natomiast ich jakość może być porównywalna z artykułami eksponowanymi w Auchan czy Carrefourze.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony