REKLAMABelgian Meat Office - Baner Główny (16-30.09.2019)

(fot. materiały własne)

Strona 3 z 3
REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

- Hipermarkety dysponują większą powierzchnią magazynową i sprzedażową, niż supermarkety czy dyskonty. Oferują znacznie szerszy asortyment, dlatego są optymalnym miejscem na zakup artykułów szkolnych. Sprzedają je przez cały rok. W związku z tym, posiadają w tej kategorii stałe relacje biznesowe, a ich pozycja negocjacyjna jest znacznie mocniejsza w stosunku do dyskontów, które posiadają asortyment skierowany do uczniów tylko przez 1-2 miesiące w roku. W sierpniu hipermarkety traktują kategorię akcesoriów szkolnych jak magnes do przyciągnięcia klientów, którzy przy okazji zakupią inne produkty. W związku z tym, będą oferować atrakcyjne promocje – tłumaczy Sebastian Starzyński.

Najlepszy czas na zakupy

Prezes ABR SESTA zwraca uwagę, że tak jak co roku, przed zakończeniem wakacji, hipermarkety czeka boom sprzedażowy, ale tym razem ich utarg może być wyższy ze względu na środki finansowe z programu Rodzina 500+, którymi dysponują rodzice. – Te sklepy są największymi beneficjentami zakupów szkolnych, a zatem wyższy budżet powinien zostać przez nie skonsumowany. Sklepy oczekują, że konsument przeznaczy wyższą sumę pieniędzy na artykuły szklone, a także zakupi więcej produktów z innych kategorii. Hipermarkety mogą przyciągnąć klientów, którzy zwykle robią zakupy w dyskontach, ale, gdy nie znajdą tam pełnego asortymentu, udadzą się do innych sieci.

Badanie zostało wykonane za pomocą aplikacji TakeTask zarządzanej przez instytut badawczy ABR SESTA. Przeprowadzono je w ośmiu sieciach handlowych (w dwóch sklepach z każdej z nich) w trzech miastach - Warszawie, Gdańsku i Poznaniu. Odbyło się w dniach 04-12.08, czyli wcześniej niż w poprzednim roku (14 do 17 sierpnia). W tym czasie zostały porównane pierwsze ceny szesnastu najtańszych artykułów szkolnych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony