REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (19-24.05.2019)
Lidl Plus - tak będzie się nazywał program lojalnościowy sieci Lidl

Lidl Plus - tak będzie się nazywał program lojalnościowy sieci Lidl (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Sieć Lidl testuje w Polsce nowy program lojalnościowy Lidl Plus, połączony z aplikacją mobilną – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Na razie rozwiązanie testowane jest wyłącznie przez wybranych pracowników firmy, jednak udostępnienie narzędzia klientom powinno nastąpić na wiosnę; możliwe, że już w marcu. Tym samym dwa i pół roku po pojawieniu się karty Moja Biedronka niemiecki dyskonter odpowie na ruch swojego głównego konkurenta.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Jeszcze rok temu jeden z członków zarządu Lidl Polska, zapytany przez portal wiadomoscihandlowe.pl o to, czy firma zamierza odpowiedzieć na kartę Moja Biedronka konkurenta, odparł, iż Lidl "nie ma tego w planach". – Z doświadczenia wiem, że program lojalnościowy to niekoniecznie rozwiązanie, które "lojalizuje" klientów – tłumaczył w rozmowie z nami wysoki przedstawiciel Lidla.

Firma jednak najwyraźniej zmieniła zdanie, bowiem zdecydowała się na stworzenie własnego programu lojalnościowego o nazwie Lidl Plus. Wystartował on już w Niemczech, Austrii i Danii, a wkrótce pojawi się też w Polsce. Jak ustaliliśmy, w naszym kraju Lidl prowadzi już wewnętrzne testy Lidl Plus. Aplikacja znajduje się aktualnie w fazie beta.

Choć Lidl nie udostępnił jeszcze szeroko dostępu do aplikacji, redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl miała już okazję przetestować możliwości aktualnej wersji rozwiązania. Większość funkcji aplikacji działa prawidłowo, jednak w kilku miejscach pojawiają się drobne niedoróbki.

Aplikacja już teraz posiada dość sporo funkcji. Oprócz kuponów promocyjnych (do jednorazowego lub wielokrotnego użytku), powiadomień o ofertach i dostępu do gazetki promocyjnej, umożliwia także przeglądanie historii własnych zakupów czy podgląd e-paragonów. Wskaże również użytkownikowi na mapie najbliższy sklep sieci i umożliwi rezerwację alkoholi z Winnicy Lidla. Ponadto klienci zdobywać będą "zdrapki", pod którymi skrywać będą się dodatkowe promocje i nagrody.

Aby skorzystać z kuponu promocyjnego, klienci Lidla przykładać będą swój telefon do urządzenia przy kasie, które zeskanuje kod QR z "mobilnej karty lojalnościowej". Rabaty zostaną automatycznie naliczone przed podsumowaniem paragonu.

Historię zakupów przeglądać będzie można dzięki funkcji e-paragonu. Wirtualne paragony, wystawione z wykorzystaniem aplikacji, przechowywane będą przez 30 dni. Użytkownik uzyska łatwy dostęp do e-paragonów w jednej z zakładek, co pozwoli mu zweryfikować poprawność paragonu, a także dokonać reklamacji czy zwrotu towarów.

Ważnym elementem systemu lojalnościowego Lidla będzie rozwiązanie nazwane "Moje Konto Lidl". Aby ułatwić logowanie, sieć oferuje jednolite konto, dzięki któremu użytkownicy mogą się logować do wszystkich cyfrowych platform Lidl za pomocą tej samej nazwy użytkownika i hasła. Obecnie dostępna jest tylko platforma Lidl Plus, ale sieć już zapewnia, że z czasem będzie ich coraz więcej. Niewykluczone, że chodzi o sklep internetowy Lidla, który także znajduje się w fazie beta testów, o czym pisaliśmy już na portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 53

  • 41
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 6
    OBOJĘTNY
  • 5
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (6)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~amigo 6 28 dni temu

    Tylko taka karta online ogranicza ludzi i tworzy problem zbędny. Lepszym rozwiązaniem jest karta moja biedronka. Każdy ją może mieć i może używać.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Celi 5 2 miesiące temuocena: 0% 

    A dodała sie Państwu zdrapka po zakupie? Ja niestety nic takiego nie dostałam... Oczywiście z e-kuponu skorzystałam, ale tylko 1 produkt. Może musi ich być więcej?

    oceń komentarz
  • ~Wito 4 2 miesiące temuocena: 40% 

    Prawda że apka jest w fazie beta i nie można jej pobrać z google play ale z innego źródła da się pobrać i działa bardzo dobrze,szkoda że nie ma ikony na telefonie ale to faza beta.zaoszczędziłem na zakupach 11zł a nie aktywowałem wszystkich kuponów. polecam

    oceń komentarz
  • ~eko-konsument 3 2 miesiące temuocena: 100% 

    Czekam w Lidlu na małe wózki na zakupy [w każdym sklepie...] i na torby bawełniane. Doczekam się może...?

    oceń komentarz
  • ~Emerytka 2 2 miesiące temuocena: 58% 

    Szanowny Lidlu, wyglada na to, że program lojalnościowy bedzie tylko dla ludzi młodych posługujacych sie aplikacjami w smartfonach. A ludzie starsi używający telefonów starego typu (np. Nokia z większą czcionką) bedą wykluczeni z możliwości skorzystania z rabatów i promocji. Z artykułu nie wynika, że będą inne możliwości posiadania karty lojalnościowej. Ciekawe co na to Rzecznik konsumenta?

    oceń komentarz
  • ~Kłebo 1 2 miesiące temuocena: 60% 

    Testuje program Lidl Plus i muszę przyznać, że to rewelacyjna rzecz. Dziś zaoszczędziłem na zakupach ponad 10zł. Aplikacja wygodna, przejrzysta i samemu przykładamy telefon do skanera bez angażowania kasjera. Gratulacje Lidl!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony