REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

konsument i trendy zakupowe

 

30 października 2019, 19:35

(fot. mat. prasowe)

Program Rodzina 500+ pozwala rodzicom wydawać więcej na produkty dla dzieci. Jego rozszerzenie to dobry sygnał dla rynku, który według prognoz firmy PRM wzrośnie w tym roku o 4,8 proc.

REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)

Z wyników badania konsumenckiego przeprowadzonego przez PMR na potrzeby raportu „ Handel detaliczny produktami dla dzieci w Polsce 2019” wynika, że 59 proc. beneficjentów programu odnotowało wzrost wydatków na artykuły dziecięce, od kiedy otrzymują środki z programu.

Od lipca 2019 r. program Rodzina 500+ obejmuje wszystkie dzieci w Polsce. Z prognoz PMR wynika, że jego rozszerzenie pozytywnie wpłynie na wartość rynku produktów dla dzieci w Polsce. Wzrośnie ona w tym roku o 4,8 proc.

W pierwotnej formule środki z programu 500+ były przekazywane na drugie i każde kolejne dziecko lub na pierwsze w przypadku, gdy dochód na jedną osobę nie przekraczał 800 zł. Z tej wersji programu korzystało ok. 2,45 mln rodzin, do których trafiało rocznie ponad 20 mld zł.

Od lipca tego roku, 500 zł miesięcznie wypłacane jest na każde dziecko bez względu na sytuację materialną rodziców.

Według badania ARC Rynek i Opinia, konsumenci w Polsce deklarują, że na zakupy żywności w sklepach przeznaczają bardzo niewielką kwotę ze świadczeń 500+. Twierdzą, że zamiast tego kierują dodatkowe środki głównie na zakup ubrań, artykułów szkolnych i zabawek, ewentualnie odkładają pieniądze na później.

Większość beneficjentów drugiej odsłony programu 500+ zamierza przeznaczać dodatkowe środki na wydatki związane z wychowywaniem dzieci. Najczęściej pieniądze wydamy na edukację (30 proc.), czyli na przykład korepetycje czy artykuły szkolne, ogólne potrzeby dziecka (27 proc.) oraz ubrania i gadżety (18 proc.).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony