REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)

(fot. materiał partnera)

I to nie tylko tych z dużych przedsiębiorstw, prężnie rozwijających i inwestujących w programy, ale również tych z małych firm, różnych branż i bez własnych kanałów dystrybucji. Takie wnioski płyną z badania ICAN Insitute „Wyzwania sprzedaży 2019”, przeprowadzonego na zlecenie Edenred Polska.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Programy lojalnościowe nie tracą na popularności. To tendencja wzrostowa, która utrzymuje się już kilku lat. Z czego wynika? Zdobycie klienta i jego utrzymanie staje się dla przedsiębiorców trudniejszym wyzwaniem, niż to miało miejsce w latach poprzednich. Dlatego firmy otwierają się na nowe rozwiązania „napędzające” sprzedaż, a których skuteczność- jak potwierdza badanie, jest wysoka.

Tylko w roku 2018, aż 67% liderów sprzedaży przekroczyło zakładane plany sprzedażowe o 20% dzięki m.in. wdrożeniu programów lojalnościowych. Obecnie 65% firm rozwija programy wsparcia sprzedaży, a 5% badanych zamierza je wprowadzić jeszcze w bieżącym roku. Dla porównania - 3 lata temu zaledwie 45% firm korzystało z programów. Tak duży wzrost zainteresowania może zatem tylko świadczyć o jego wysokiej skuteczności.

Dlaczego firmy sięgają po programy wsparcia sprzedaży?

Ponieważ widzą szybki i realny wzrost z inwestycji. Programy lojalnościowe pomagają zoptymalizować koszty firmy, jak również utrzymują wysoką motywację uczestników -  pod warunkiem, że są prawidłowo przeprowadzone.

Od czego zacząć?

Na początku powinniśmy ustalić cel, który mamy do osiągnięcia oraz grupę osób, do której program będzie skierowany. Na tym etapie istotnym jest również określenie budżetu, na podstawie których powstanie konstrukcja programu. Od pomysłu, po ciekawy i angażujący projekt po system atrakcyjnych nagród, który zapewni każdemu swobodę wyboru i dostępność nagród – tak w skrócie powinien wyglądać idealny program, który każdej firmie gwarantuje sukces.

Jakich korzyści z wdrożenia programów lojalnościowych oczekują pracodawcy?

97% badanych widzi w nich  potencjał do zwiększenia sprzedaży i udziałów rynkowych. 84% uważa, że programy pomagają zwiększyć i utrzymać motywację klientów, jak również wspierają promocję usług i produktów firmy – zaznacza 83% badanych firm. Co ważne! Efektywność programów wsparcia sprzedaży dostrzegają nie tylko największe przedsiębiorstwa, ale również mniejsze firmy z różnych branż.

Klient indywidualny, czy biznesowy? Kto najczęściej korzysta z programów wsparcia sprzedaży? W zdecydowanej większości (91%) są to klienci z segmentu B2B, a co drugi program skierowany jest do rynku B2C. W przypadku klienta biznesowego dominują punkty handlu hurtowego (96%) oraz sprzedaży detalicznej (78%).  Dużą rolę w realizacji strategii sprzedażowej każdej firmy odgrywają również kanały sprzedaży. Im lepsza motywacja i wsparcie sieci dystrybucji i przedstawicieli handlowych, tym gwarancja lepszych wyników dla firmy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~I.tomaska 1 miesiąc temu

    Od jakiegoś czasu podjęłam taki program z (fragment komentarza niezgodny z regulaminem forum), to prawda że jest naprawdę przydatny, dzisiaj trzeba być na czasie by zawalczyć o klienta, pozdrawiam

    Edytowany: miesiąc temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony