REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)

(fot. materiał partnera)

Strona 2 z 2
REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)

Jak motywować kanały sprzedaży?  

Ważne, aby nagradzać nie tylko tych najbardziej aktywnych, osiągających najwyższe wyniki, lecz także tych słabszych do zwiększania obrotów. Tworzenie warunków, w których każdy z nich będzie czuł się komfortowo i doceniony przez firmę przełoży się na ich zaangażowanie w program i obopólny sukces.

Jakie nagrody są popularne w programach lojalnościowych?

Najczęściej -  nagrody rzeczowe (80%),  przedpłacone karty premiowe (52%), oraz zniżki i rabaty (40%). Karty prepaid cieszą się coraz większą popularnością zarówno wśród organizatorów programów lojalnościowych, jak i jego uczestników. „To tendencja wzrostowa, którą obserwujemy od dłuższego czasu i która wynika z funkcjonalności kart, czyli swobody użytkowania i wyboru nagrody - organizator sam decyduje, kiedy i na jakich zasadach zasili kartę, a uczestnik sam wybiera nagrodę, która świetnie wpasowuje się w nieograniczony katalog nagród przez cały czas trwania programu” - twierdzi Magdalena Bednarz, Product Line Business Manager z Edenred Polska. Dla 98% firm karty są atrakcyjną formą nagradzania, wzbogacają katalog nagród (92%) firm, a dodatkowo są łatwe w obsłudze (66%).

Samodzielnie, czy ze wsparciem? Jak tworzyć programy, które gwarantują sukces?

Badania potwierdzają, że co druga firma organizująca programy wsparcia sprzedaży korzysta ze wsparcia zewnętrznych dostawców. Jako główną korzyść wskazują profesjonalną obsługę i doradztwo (35%) oraz wygodę (26%). Dlaczego? Sam pomysł na program bowiem nie wystarcza, a firmy często nie mają wystarczającej wiedzy, doświadczenia lub czasu, aby zadbać o wszystkie jego elementy.  Wybierają zatem sprawdzone rozwiązanie - współpracę z doświadczoną firmą, która kompleksowo zaprojektuje program, zadba o wszystkie jego elementy jak dobór odpowiednich nagród, mechanizm premiowania i obsługę programu. Skuteczny program lojalnościowy musi realnie angażować grupę klientów, kontrahentów lub pracowników. Lepiej zatem zadbać o jego powodzenie wybierając zewnętrznych partnerów, niż  narazić firmę na porażkę i spadek lojalności.

Powyższe badanie zostało przeprowadzone przez ICAN w lutym 2019 r. wśród 266 kierowników i dyrektorów sprzedaży, z sektora produkcji, usług i handlu, zatrudnionych w firmach średniej wielkości (50-249 pracowników), oraz w największych i małych  organizacjach.

Więcej o programach lojalnościowych: https://nawigatorbiznesowy.edenred.pl/

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~I.tomaska 1 miesiąc temu

    Od jakiegoś czasu podjęłam taki program z (fragment komentarza niezgodny z regulaminem forum), to prawda że jest naprawdę przydatny, dzisiaj trzeba być na czasie by zawalczyć o klienta, pozdrawiam

    Edytowany: miesiąc temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony