REKLAMADan Cake - Baner Główny (listopad-grudzień 2018)

(Piotr Korek, prezes zarządu PA Nova)

- Jeśli dwóch odwiecznych konkurentów łączy swoje siły to oznacza, że działa ktoś, kto jest śmiertelnie niebezpiecznym zagrożeniem dla obydwu sygnatariuszy - mówi o sojuszu Tesco i Carrefoura w specjalnym komentarzu dla wiadomoscihandlowe.pl Piotr Korek, ekspert rynku FMCG i prezes zarządu PA Nova.

Według eksperta, sam fakt zawarcia sojuszu nie jest niczym niezwykłym, bo czynią to również inni gracze, tacy jak Auchan. Jak zaznacza, zarówno dla Carrefoura, jak i Tesco, śmiertelnym zagrożeniem może być Amazon i jego naśladowcy, a także sklepy convenience i dyskonty. - Pod kołderką tych zjawisk ukrywa się faktyczny i jedyny gracz, którym jest klient XXI wieku - tłumaczy Piotr Korek.

Według eksperta, współczesny klient nie chce celebracji procesu zakupowego, tak jak robili to jego rodzice. - Klienci chcą szybkich i tanich zakupów o wysokiej jakości. Dla nich wartościową formą spędzania wolnego czasu nie jest już sterczenie przed półką w hipermarkecie, ale jazda na rowerze czy pobyt na nadwiślańskiej plaży w oczekiwaniu na to, że zakupy same się dowiozą - dodaje Piotr Korek.

Zmiany w zachowaniach konsumenckich prowadzą do drastycznych redukcji personalnych w działach zakupów obu firm, zamykanie kolejnych, nierentownych lokalizacji oraz umocnienie placówek rentownych z nowym asortymentem i cenami.

We wspólnym projekcie Tesco i Carrefoura Piotr Korek widzi także sygnały dotyczące przyszłych scenariuszy rozwoju współpracy operatorów. - Wspólne zakupy mogą w przyszłości doprowadzić do centralizacji logistyki i łańcucha dostaw przy wykorzystaniu magazynów Tesco i Carrefoura do wspólnego zaopatrywania sklepów - komentuje.

- Wszystko jest możliwe, nawet połączenie dwóch sieci operacyjnie pod wspólnym brandem tam, gdzie nie będzie problemów z Urzędem Antymonopolowym. Pytanie tylko, po co? - zastanawia się prezes PA Nova.

- Mam nadzieję, że to nie historia o dwóch zwaśnionych dinozaurach, którzy widząc nadchodzący globalny potop, wspólnie zaczynają szukać ratunku - tłumaczy Piotr Korek. - Pytanie, czy rzeczywiście nadchodzi potop? Być może dinozaury znajdą jeszcze inny ratunek, bo wspólne zakupy to dobry strzał, ale z gatunku quick win - dodaje.

Inne firmy z sektora handlu detalicznego ten komunikat może zmobilizować do realnych działań. Oprócz tego zarówno Carrefour, jak i Tesco, będą musiały odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Jak konkurować z sobą, gdy ma się takie same towary i ceny? Czym będą się odróżniać - fartuszkami kasjerek? Jaka będzie polityka cenowa franczyzobiorców Carrefora w Polsce? - Mam nadzieję, że zanim podpisano umowę, znaleziono sensowne odpowiedzi na te i inne pytania - konkluduje Piotr Korek.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Xyz 3 4 miesiące temuocena: 92% 

    Powiedział ekspert od kładzenia firm- najpierw TESCO, teraz PA Nova. Jest tez wybitnym specjalista od spraw infrastruktury kolejowej i lotnictwa (dla wtajemniczonych jego wywody na LinkedIn porażają).

    oceń komentarz
  • ~Beengood_bee 2 4 miesiące temuocena: 92% 

    Pan prezes Korek taki wyrywny do komentowania trudniej sytuacji innych, a tymczasem akcje PA Nova minus 16% w ciągu ostatniego roku.

    oceń komentarz
  • ~Ewelina 11 1 4 miesiące temuocena: 10% 

    Zgadzam się z tymi tezami, ale Prezes i tak jest uprzejmy. Nadciąga burza kosmiczna a nie tylko potop.

    oceń komentarz
do góry strony