REKLAMAVFK - baner główny

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

Napoje i piwo

 

11 sierpnia 2017, 12:26

Radni z Warszawy poinformowali, że zamierzają złożyć do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa znieważenia narodu polskiego w związku z kontrowersyjną reklamą marki Tiger w serwisie Instagram.

REKLAMATARGI KIELCE (FPL) - belka w artykułach
Powyżej: kontrowersyjna grafika opublikowana na profilu marki Tiger w serwisie Instagram

Powyżej: kontrowersyjna grafika opublikowana na profilu marki Tiger w serwisie Instagram

Wczoraj na antenie Polskiego Radia 24 wypowiedział się na ten temat radny Jacek Ozdoba (sekretarz klubu PiS, pełnomocnik PRZP-J.Gowina w Warszawie). Jego zdaniem reklama Tigera wypełnia znamiona art. 133 Kodeksu Karnego. Przepis ten mówi, że kto publicznie znieważa naród lub Rzeczpospolitą Polską podlega karze pozbawienia wolności do lat trzech.

– To nie jest zwykła pomyłka jakiejś agencji PR-owskiej, tylko dywersja wobec narodu polskiego. Działanie miało na celu wprowadzenie poruszenia największych sfer godności i świętości narodu, czyli Powstania Warszawskiego, dla zysku firmy. Wpłacanie 500 tysięcy to może być kropla w morzu zysków – powiedział Jacek Ozdoba w Polskim Radiu 24. Jak dodał samorządowiec, "powinna się skończyć era firm, które urządzają antypolską zabawę".

Warszawscy radni zapowiedzieli, że odniosą się do sprawy w piątek podczas konferencji prasowej. Na portalu wiadomoscihandlowe.pl będziemy informować o sprawie na bieżąco.

Do decyzji warszawskich radnych odniosło się Biuro Prasowe Grupy Maspex: „Od początku tej sytuacji nie uchylaliśmy i nie uchylamy się od odpowiedzialności. Wszyscy w tym kraju podlegają ocenie prawa. To sytuacja, która nie powinna była się wydarzyć, ale się wydarzyła. Bierzemy za nią pełną odpowiedzialność. Zdarzenie naganne, które jest efektem braku wystarczającej kontroli i procedur oraz błędu ludzkiego, natomiast nie jest odzwierciedleniem naszych postaw życiowych.” – poinformowało Biuro Prasowe Grupy Maspex.

Przypomnijmy, że 1 sierpnia, w Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego, na profilu marki Tiger w serwisie Instagram umieszczona została grafika z wyciągniętym środkowym palcem i napisem "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!". Obok napisu umieszczona została puszka napoju Tiger. Grafika wywołała lawinę negatywnych komentarzy w internecie.

Właściciel marki natychmiast zareagował na krytykę, usuwając wpis z profilu na Instagramie i publikując przeprosiny w internecie. Kilka godzin później Maspex przekazał 0,5 mln zł na pomoc żyjącym powstańcom warszawskim. W czwartek firma rozwiązała za porozumieniem stron umowę z agencją J. Walter Thompson Group Poland, która odpowiedzialna była za prowadzenie profilu Tigera na Instagramie.

Czytaj także:
Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu: To największy kryzys wizerunkowy w historii naszej firmy
Tiger usuwa profil w serwisie Instagram
Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu: Jestem zszokowany reklamą Tigera

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"