19 kwietnia 2018
Studenci z Opola i Wrocławia stworzyli aplikację na smartfony Niedzielne Zakupy, która pozwala na odnalezienie najbliższego otwartego sklepu.
Prawidłowe przygotowanie regału z produktami dla psów to nie lada wyzwanie. Warto jednak je podjąć, ponieważ ten asortyment należy do najszybciej rozwijających się...
17 kwietnia 2018
Rosyjska spółka Garant-Invest rozwijająca sieć sklepów spożywczych pod szyldem Mój Sklep podpisała umowę franczyzy z Yum! Brands Russia, w ramach...
16 kwietnia 2018
13 kwietnia 2018
12 kwietnia 2018
9 kwietnia 2018
10 kwietnia 2018
5 kwietnia 2018
18 kwietnia 2018
Amerykańska sieć supermarketów Walmart deklaruje, że drony są w stanie w jeden dzień wykonać w magazynie, którą kontroler towaru wykonuje w miesiąc. Bezzałogowce...
Partnerzy społeczni – NSZZ Solidarność i Federacja Przedsiębiorców Polskich – podpisali porozumienie w sprawie wspólnego popierania reform na rynku pracy....
HANDEL I DYSTRYBUCJA
krajowe sieci handlowe
Tylko u nas
Slider na dłużej
20 listopada 2017, 13:01
Paweł Jachowski
Pierwszy Promo Market ruszył w Piotrkowie Trybunalskim (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
W połowie października w Piotrkowie Trybunalskim otwarty został pierwszy w Polsce sklep Promo Market. To nowa sieć rozwijana przez firmę Big Brands Group, importera i eksportera żywności. Koncept placówki jest bardzo nietypowy - Promo Market ma być połączeniem hard dyskontu z hurtownią cash&carry. Początkowo powstawać ma ok. 10 takich sklepów rocznie.
Pierwsza placówka nowej sieci - odwiedzona przez naszą redakcję jeszcze przed oficjalnym otwarciem - ruszyła w Piotrkowie Trybunalskim przy ul. Sikorskiego, w miejscu, gdzie do niedawna działało Intermarche. Zaraz obok sklepu znajdują się m.in. Aldi, Biedronka i Lidl, ale mimo tego twórcy nowej sieci nie obawiają się konkurencji z innymi dyskontami.
Jedyna taka sieć
- Mamy zupełnie inny pomysł na sieć - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Mehdi Meftah, dyrektor zarządzający w Big Brands Group. - Będziemy sprzedawać produkty, których nie ma nigdzie indziej w Polsce, a także często zmieniać asortyment. Dzięki temu, że jesteśmy dystrybutorem żywności, możemy zaoferować ceny o 20-60 proc. niższe, niż inne dyskonty - tłumaczy.
Na blisko 2 tys. mkw. powierzchni pierwszego Promo Marketu umieszczono w dniu otwarcia 1 tys. SKU. Docelowo liczba indeksów ma wzrosnąć do 6 tys. W ofercie placówki znaleźć można żywność, chemię gospodarczą i produkty non-foodowe. W dwóch ostatnich kategoriach duże rotowanie artykułów odbywać się będzie z częstotliwością dwutygodniową. Oferta żywności też będzie ulegać zmianie, choć już nie na taką skalę. 80 proc. asortymentu Promo Marketu stanowią produkty sprowadzane do Polski.
Dwie najmocniejsze kategorie w Promo Markecie to słodycze oraz napoje. W sklepie znaleźć można egzotyczne wersje znanych w Polsce marek, takich jak KitKat, Oreo, czy Fanta, jak również artykuły mniej popularne w naszym kraju, ale bardzo silne w innych miejscach na świecie (jak McVities, Rubicon, czy Altintop).
Big Brands Group w swojej podstawowej działalności dystrybutora nie zajmuje się produktami świeżymi. Jednak, aby Promo Market mógł spełniać rolę podstawowego, codziennego sklepu dla okolicznych mieszkańców, tego rodzaju produkty musiały się w nim pojawić. Firma postawiła zatem na podnajem powierzchni, dzięki czemu na sali sprzedaży znalazło się zarządzane przez inny podmiot stoisko piekarniczo-ciastkarskie, a wkrótce pojawi się też stoisko mięsno-wędliniarskie. Własnymi siłami BBG sprzedawać będzie natomiast owoce i warzywa, sprowadzane z Bronisz.
W stronę cash&carry
Choć Promo Market ma z założenia być hard dyskontem, to jednak pod kilkoma względami zupełnie nie pasuje do tego konceptu. Po pierwsze, w sieci handlowej nie ma marek własnych (za wyjątkiem jednego napoju energetycznego Big Brand), a po drugie - wiele artykułów, szczególnie w kategorii żywności, to produkty premium, a nie pierwszocenowe, w dodatku trudnodostępne w Polsce. Jest tu zatem coś z pierwotnych założeń Dyskontu Czerwona Torebka, jak i coś z Kuchni Świata.
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Jestem mieszkanką Piotrkowa.Jestem bardzo zadowolona z zakupów w tym markecie.Jest dobrze położony , ma atrakcyjne ceny i bardzo ciekawy asortyment.Robię tam zakupy raz w tygodniu.Życzę powodzenia .
Amela34 co tam jest za drogo? Jeśli porównujesz te same rzeczy z Niemiec i zrobione na nasz kraj to sprawdź jakość a wyjdzie ci taniej. Podam pierwszy lepszy przykład. Płyn fairy. Cena owszem ta sama co co w Lidlu czy innym markecie. Różnica taka że to opakowanie 0.9 l a w dyskoncie 0.65l. teraz porównaj co wychodzi taniej. O jakości już wcześniej wspominałem.
@babkar Przeciez w tekście jest napisane że produkty świeże są/będą w sklepie...
Jak szybko powstał tak szybko zostanie zamknięty! Zero wyboru , ceny bardzo wysokIE!!!
Za małe miasto i za biedne jak na taki sklep. Owszem produkty markowe tańsze niż w dyskontach a klient nie pojedzie do tego marketu po 2-3 rzeczy. Za ile miesięcy zjawi się taki klient który kupi proszek w dobrej cenie z Niemeic 6.5kg? Za 4-6 miesięcy!!!!. Jezli nie wprowadzą podstawowej żywności to niestety padną. Ale to nie my klienci powinniśmy podpowiadac co mają zrobic a kierownicy, dyrektorzy itd w końcu biorą za to niezlą kasę. Dlaczego Lidle i Biedronki wyrastaja jak grzyby po deszczu? Bo jest najtaniej!!!. Polak nie patrzy że są mniejsze opakowani i gorszej ajkosci tylko leci tam gdzie ma taniej. Mimo wszystko życzę powodzenia
pytanie czy klient będzie odwiedzał sklep bez świeżej żywności, mięsa, warzyw i pieczywa... pewnie tak ale raz na kilka tygodni? zobaczymy...
Ten sklep to chyba jakiś żart. Zero wyboru a gdzie te niskie ceny ?
Sklep nie stanie się "codziennym" ani nawet "tygodniowym" - raczej "miesięczny" a to za mało aby stać się rentownym. Początkowy ruch - efekt nowości. 1000SKU to za mało aby przyciągnąc detal.
zero szans na powodzenie
Jestem bardzo ciekawa rezultatów. Doradcy klienta to rzecz zupełnie nowa w Polsce:) życzę powodzenia.
super w koncu cos nowego
Bardzo dobra wiadomość! mowe, świeże spojrzenie na biznes w Naszym kraju! mysle ze warto dać szanse! powodzenia!
zdjęć: 16
29 marca 2018
zdjęć: 7
27 marca 2018
zdjęć: 20
20 marca 2018
zdjęć: 36
zdjęć: 6
11 kwietnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.