REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Pierwszy Promo Market ruszył w Piotrkowie Trybunalskim

Pierwszy Promo Market ruszył w Piotrkowie Trybunalskim (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

W połowie października w Piotrkowie Trybunalskim otwarty został pierwszy w Polsce sklep Promo Market. To nowa sieć rozwijana przez firmę Big Brands Group, importera i eksportera żywności. Koncept placówki jest bardzo nietypowy - Promo Market ma być połączeniem hard dyskontu z hurtownią cash&carry. Początkowo powstawać ma ok. 10 takich sklepów rocznie.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Pierwsza placówka nowej sieci - odwiedzona przez naszą redakcję jeszcze przed oficjalnym otwarciem - ruszyła w Piotrkowie Trybunalskim przy ul. Sikorskiego, w miejscu, gdzie do niedawna działało Intermarche. Zaraz obok sklepu znajdują się m.in. Aldi, Biedronka i Lidl, ale mimo tego twórcy nowej sieci nie obawiają się konkurencji z innymi dyskontami.

Jedyna taka sieć

- Mamy zupełnie inny pomysł na sieć - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Mehdi Meftah, dyrektor zarządzający w Big Brands Group. - Będziemy sprzedawać produkty, których nie ma nigdzie indziej w Polsce, a także często zmieniać asortyment. Dzięki temu, że jesteśmy dystrybutorem żywności, możemy zaoferować ceny o 20-60 proc. niższe, niż inne dyskonty - tłumaczy.

Na blisko 2 tys. mkw. powierzchni pierwszego Promo Marketu umieszczono w dniu otwarcia 1 tys. SKU. Docelowo liczba indeksów ma wzrosnąć do 6 tys. W ofercie placówki znaleźć można żywność, chemię gospodarczą i produkty non-foodowe. W dwóch ostatnich kategoriach duże rotowanie artykułów odbywać się będzie z częstotliwością dwutygodniową. Oferta żywności też będzie ulegać zmianie, choć już nie na taką skalę. 80 proc. asortymentu Promo Marketu stanowią produkty sprowadzane do Polski.

Dwie najmocniejsze kategorie w Promo Markecie to słodycze oraz napoje. W sklepie znaleźć można egzotyczne wersje znanych w Polsce marek, takich jak KitKat, Oreo, czy Fanta, jak również artykuły mniej popularne w naszym kraju, ale bardzo silne w innych miejscach na świecie (jak McVities, Rubicon, czy Altintop).

Big Brands Group w swojej podstawowej działalności dystrybutora nie zajmuje się produktami świeżymi. Jednak, aby Promo Market mógł spełniać rolę podstawowego, codziennego sklepu dla okolicznych mieszkańców, tego rodzaju produkty musiały się w nim pojawić. Firma postawiła zatem na podnajem powierzchni, dzięki czemu na sali sprzedaży znalazło się zarządzane przez inny podmiot stoisko piekarniczo-ciastkarskie, a wkrótce pojawi się też stoisko mięsno-wędliniarskie. Własnymi siłami BBG sprzedawać będzie natomiast owoce i warzywa, sprowadzane z Bronisz.

W stronę cash&carry

Choć Promo Market ma z założenia być hard dyskontem, to jednak pod kilkoma względami zupełnie nie pasuje do tego konceptu. Po pierwsze, w sieci handlowej nie ma marek własnych (za wyjątkiem jednego napoju energetycznego Big Brand), a po drugie - wiele artykułów, szczególnie w kategorii żywności, to produkty premium, a nie pierwszocenowe, w dodatku trudnodostępne w Polsce. Jest tu zatem coś z pierwotnych założeń Dyskontu Czerwona Torebka, jak i coś z Kuchni Świata.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 55

  • 42
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 6
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (11)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Klient 11 20 dni temuocena: 67% 

    Amela34 co tam jest za drogo? Jeśli porównujesz te same rzeczy z Niemiec i zrobione na nasz kraj to sprawdź jakość a wyjdzie ci taniej. Podam pierwszy lepszy przykład. Płyn fairy. Cena owszem ta sama co co w Lidlu czy innym markecie. Różnica taka że to opakowanie 0.9 l a w dyskoncie 0.65l. teraz porównaj co wychodzi taniej. O jakości już wcześniej wspominałem.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ut 10 20 dni temuocena: 50% 

    @babkar Przeciez w tekście jest napisane że produkty świeże są/będą w sklepie...

    oceń komentarz
  • ~amela34 9 20 dni temuocena: 20% 

    Jak szybko powstał tak szybko zostanie zamknięty! Zero wyboru , ceny bardzo wysokIE!!!

    oceń komentarz
  • ~Michał 8 20 dni temuocena: 67% 

    Za małe miasto i za biedne jak na taki sklep. Owszem produkty markowe tańsze niż w dyskontach a klient nie pojedzie do tego marketu po 2-3 rzeczy. Za ile miesięcy zjawi się taki klient który kupi proszek w dobrej cenie z Niemeic 6.5kg? Za 4-6 miesięcy!!!!. Jezli nie wprowadzą podstawowej żywności to niestety padną. Ale to nie my klienci powinniśmy podpowiadac co mają zrobic a kierownicy, dyrektorzy itd w końcu biorą za to niezlą kasę. Dlaczego Lidle i Biedronki wyrastaja jak grzyby po deszczu? Bo jest najtaniej!!!. Polak nie patrzy że są mniejsze opakowani i gorszej ajkosci tylko leci tam gdzie ma taniej. Mimo wszystko życzę powodzenia

    oceń komentarz
  • ~babkar 7 20 dni temuocena: 40% 

    pytanie czy klient będzie odwiedzał sklep bez świeżej żywności, mięsa, warzyw i pieczywa... pewnie tak ale raz na kilka tygodni? zobaczymy...

    oceń komentarz
  • ~Piotrkowy 6 20 dni temuocena: 75% 

    Ten sklep to chyba jakiś żart. Zero wyboru a gdzie te niskie ceny ?

    oceń komentarz
  • ~kpt 5 21 dni temuocena: 80% 

    Sklep nie stanie się "codziennym" ani nawet "tygodniowym" - raczej "miesięczny" a to za mało aby stać się rentownym. Początkowy ruch - efekt nowości. 1000SKU to za mało aby przyciągnąc detal.

    oceń komentarz
  • ~icza 4 21 dni temuocena: 50% 

    zero szans na powodzenie

    oceń komentarz
  • ~Weroniczna 3 21 dni temuocena: 33% 

    Jestem bardzo ciekawa rezultatów. Doradcy klienta to rzecz zupełnie nowa w Polsce:) życzę powodzenia.

    oceń komentarz
  • ~stas 2 21 dni temuocena: 80% 

    super w koncu cos nowego

    oceń komentarz
  • ~sc07 1 21 dni temuocena: 67% 

    Bardzo dobra wiadomość! mowe, świeże spojrzenie na biznes w Naszym kraju! mysle ze warto dać szanse! powodzenia!

    oceń komentarz
do góry strony
"