REKLAMABIZERBA - Baner Główny (listopad)

PROMOCJE I MARKETING

 

14 listopada 2017, 15:03

Na cross-marketing często decydują się firmy, których oferty, branże czy produkty wzajemnie się uzupełniają

Na cross-marketing często decydują się firmy, których oferty, branże czy produkty wzajemnie się uzupełniają (mat. prasowe)

W poszukiwaniu efektywnych metod zwiększenia sprzedaży coraz więcej firm stawia na współpartnerstwo i zaczyna stosować tzw. działania cross-promocyjne. Firmy, które posiadają fizyczne produkty, mogą łączyć działania promocyjne z przedsiębiorstwami, które oferują wirtualną usługę, np. z wydawcami kart płatniczych lub właścicielami aplikacji.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Cross-marketing, cross-selling czy też cross-promocja to połączenie działań promocyjnych dwóch lub więcej sprzedawców w celu osiągnięcia wspólnych efektów marketingowych, wizerunkowych i sprzedażowych. Najczęściej decydują się na nie firmy, których oferty, branże czy produkty wzajemnie się uzupełniają. To rozwiązanie szczególnie dobrze sprawdza się także w przypadku firm, które oferują usługę, a nie fizyczny produkt – np. Android Pay od Google’a, który podjął współpracę z siecią sklepów spożywczych.

Dzięki współpracy ze sprzedawcą stacjonarnym lub internetowym, odpowiednia promocja może zachęcić klienta do skorzystania z oferty, bo otrzymuje on fizyczną korzyść w punkcie handlowym – np. bon do wykorzystania na zakupy w sklepie za pobranie aplikacji na smartfona. Ponadto, w ramach wspólnej kampanii marketingowej komunikacja i dotarcie do kluczowych klientów obu partnerów są podwojone, a co za tym idzie – bardziej efektywne. Cross-promocja to nie tylko skuteczny sposób na zwiększenie przychodów, ale także na optymalizację wydatków marketingowych, rozszerzenie zasięgu i efektywności działań oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Jednym z przykładów umiejętnego połączenia cross-promocji pomiędzy sprzedawcą stacjonarnym a usługodawcą jest współpraca sieci hurtowni Makro oraz wydawcy kart Visa. W swojej kampanii promocyjnej firmy wykorzystały nowoczesne rozwiązanie technologiczne oraz element natychmiastowej korzyści, jaką mogli uzyskać klienci w momencie płatności za zakupy. Akcja skierowana była do właścicieli kart Visa i obowiązywała we wszystkich 30 placówkach Makro w całej Polsce. Klienci przy płatności kartą Visa otrzymywali bon na kolejne zakupy, a automatyczne przyznawanie rabatów było możliwe dzięki zastosowaniu technologii ZenCard na terminalach płatniczych. Komunikacja akcji odbyła się poprzez wspólne materiały reklamowe, dzięki czemu budżet na promocję został proporcjonalnie rozłożony na dwa podmioty.

– Promocja dla klientów kart Visa przy płatnościach za zakupy w Makro przyniosła obu firmom widoczne efekty. Zanotowaliśmy zwiększenie liczby dziennych transakcji kartami płatniczymi, a także wzrost wartości średniego koszyka zakupowego. To wyraźnie pokazuje, że zastosowanie ciekawej formy promocji przy użyciu nowoczesnej technologii wpływa na efektywność i powodzenie działań cross-marketingowych – mówi Jarek Sygitowicz, współzałożyciel i CMO ZenCard.

Wspólne działania marketingowe to nie tylko efektywny sposób na zwiększenie sprzedaży, ale także interesująca forma dotarcia do klientów, co w natłoku reklam i promocji jest dobrym sposobem na odróżnienie się od konkurencji. Kluczowe jest jednak to, aby odpowiednio dobrać partnera do współpracy, zaoferować realną korzyść klientom oraz wesprzeć się narzędziami technologiczno-analitycznymi.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"