REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-30.06.2020)

(materiały prasowe)

To problem, przed którym stanęły niemal wszystkie sieci handlowe: zarówno spożywcze, jak i przemysłowe. Komunikacja reklamowa – tak żywa wiosną i przed świętami – musiała się w tym roku diametralnie zmienić. Jak radzą sobie z tym wyzwaniem detaliści? Teoretycznie są przygotowani, a jak to wygląda w praktyce?

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Przed nami święta wielkanocne – jeden z najlepszych okresów dla branży spożywczej, a także początek wiosny. Zwykle o tej porze zalewają nas reklamy nowych kolekcji butów, ubrań, rowerów sprzętu turystycznego i sportowego. To także doskonała pora na wprowadzanie wszelkich spożywczych nowinek, bo zmęczeni zimą konsumenci chcą już przejść na bardziej wiosenną, lżejszą dietę. Jednak w tym roku rynek reklamy wygląda nieco inaczej. Sieci stanęły przed dużym wyzwaniem: jak zachęcić klientów do zakupów, mimo że powinni zostać w domu, a w sklepach kupować jedynie niezbędne do przetrwania produkty, takie jak środki czystości i żywność, oraz spędzać w nich jak najmniej czasu?

Jak tłumaczy Tomasz Stec, partner zarządzający biura Simon - Kucher & Partners w Warszawie, po irracjonalnie dużych zakupach, które dokonywane były niejako na zapas, wraz ze wzrostem ograniczeń w handlu i przemieszczania się klientów, należy się spodziewać ogólnego spadku sprzedaży i na to sklepy powinny się przygotować, zwłaszcza w tych kategoriach, w których klienci zrobili już zapasy. Zanim zużyją dziesiątki rolek papieru toaletowego lub zjedzą zapasy ryżu przygotowanego na czarną godzinę, może upłynąć naprawdę sporo czasu.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

- Może dojść do wojen cenowych na promocje, jeśli sieci uznają że pobudzenie popytu jest możliwe dzięki promocjom cenowym. Ale czy jest to słuszna droga? Należy sobie zadać pytanie, czy w tak szczególnym czasie niższa cena pozostaje nadal jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupową klienta i wybór sklepu? Czy może zależy im bardziej na bezpieczeństwie zakupów, jakości obsługi, gwarancji dostępności towaru – zauważa Tomasz Stec i jako przykład podaje zagraniczne sieci handlowe, które dla bezpieczeństwa zakupów umożliwia opcję drive-through.

Z tego, jak ważne są bezpieczne zakupy, na pewno zdają sobie sprawę sieci handlowe. Jeszcze zanim wprowadzono obowiązkowe obostrzenia w handlu, wiele sklepów wprowadziło je na własna rękę, aby zadbać o zdrowie zarówno pracowników, jak i klientów. Przynajmniej teoretycznie. Wielu pracowników – mimo komunikacji, jaką próbowały podejmować sieci handlowe – podczas największego boomu zakupowego i pierwszych tygodni epidemii nie miało dostępu do żadnych środków zabezpieczających. Co więcej, w sklepach musieli spędzać coraz więcej czasu, bo braki w dostępności towaru trzeba było uzupełniać na bieżąco. Wśród pracowników sklepów nie brakowało głosów, że nie zamierzają poświęcać swojego zdrowia i życia dla pracy. Problemem stały się także zamknięte szkoły, bo o ile większość pracowników na opiekę nad dziećmi mogło wziąć wolne lub pracować zdalnie, o tyle pracownicy handlu byli w dużo gorszej sytuacji. Po fali niezadowolenia sieci handlowe zdecydowały się ratować sytuację dodatkami motywacyjnymi do pensji i zaczęły realnie wprowadzać zabezpieczenia dla pracowników i klientów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 16

  • 13
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Praktyk 3 miesiąc temuocena: 100% 

    latwo powiedziec nie robic, promocji jak spadaja obroty i marza (product mix jest niskomarzynalny),dostawcy chca platnosci z gory albo w 3 dni...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Klient 2 miesiąc temuocena: 100% 

    Jak to się ma do zalecenia Rządu siedzieć wdomu?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~D. 1 miesiąc temuocena: 60% 

    Nie powinno sie teraz robic promocji!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony