REKLAMAeFRESH - SELENA nr 2 - Baner Główny (06-12.11.2018)

(fot. mat. pras.)

Każdy z pewnością choć raz uległ sile reklamy telewizyjnej. Uwiedziony i przyciągnięty do miejsca sprzedaży wybrał jednak inny produkt z danej kategorii. Dlaczego tak się dzieje? Miejsce sprzedaży ma dużą siłę oddziaływania na decyzje zakupowe. To jakie narzędzia wykorzystamy do komunikacji z klientem zdecyduje o naszej wygranej nad konkurencją. Najbardziej perswazyjna jest z pewnością bezpośrednia rozmowa z doradcą klienta. 

REKLAMAKongres Słodycze i Przekąski 2018 - belka w artykułach

Zachowania konsumentów oraz trendy w wielu branżach cały czas zmieniają się. Konsumenci są świadkami rozwoju technologii i mediów, za tym idzie rozwój wielu produktów, szczególnie w obszarze RTV i AGD. Postawieni przed wyborem spośród licznej konkurencji czują się często zagubieni. Sztuką jest dobranie odpowiednich rozwiązań, które efektywnie trafią do potencjalnego klienta. Bardzo dobrym zabiegiem temu służącym jest zaangażowanie promotorów marki. 

Promotor marki – kim jest i co może dla nas zrobić?

Promotor marki (inaczej nazywany promotorem sprzedaży, promotorem produktu, doradcą klienta) nie jest zwykłym sprzedawcą, to osoba, która potrafi zaprezentować klientowi w pełni funkcjonalności produktu i zna jego przewagi konkurencyjne. Po odpowiednich szkoleniach produktowych stają się oni ekspertami w danej dziedzinie. Doświadczony promotor działa na pograniczu sprzedaży i marketingu. Prowadzi szkolenia, prezentacje oraz różnego rodzaju akcje marketingowe na terenie sklepu. Monitoruje działania konkurencji w miejscu sprzedaży przez co może być też cennym źródłem informacji dla działu marketingu. Poprzez bezpośredni kontakt z klientem posiada dodatkowe możliwości reagowania na jego potrzeby i oczekiwania. Weryfikuje dostępność produktów w punktach sprzedaży i może zadbać o nieskazitelną ich ekspozycję. Pełni rolę Ambasadora Marki dla klientów oraz personelu sklepu. Używając w sposób niejawny technik wywierania wpływu, zachęca do zainteresowania się daną marką/usługą/produktem. Jest odpowiedzialny za budowę świadomości i wartości marek i w efekcie różnych zabiegów zdecydowanie wpływa na wyniki sprzedażowe danych produktów.

Customer experience – tworzenie doświadczenia klienta  

Rola promotorów marki jest bardzo istotna również dla budowania tzw. customer experience – doświadczenia klienta danej marki, co ma wpływ na postrzeganie marki długofalowo, budowanie lojalności wobec niej i finalnie zwiększenia sprzedaży jej produktów. Dzisiejszy konsument szuka często głębszych wartości, które niesie ze sobą dana marka. Wykorzystanie promotorów sprzedaży odpowiednio przeszkolonych, którzy finalnie tworzą pożądany kontakt z klientem, wpływa na postrzeganie danych produktów i marki, a finalnie doświadczenia klientów w sposób bezpośredni lub pośredni wpływają na rozwój biznesu. 

Promotorzy marki w dobie nowych mediów 

Promotorzy marki wykorzystywani są do wsparcia sprzedaży już od dawna. Jednak potencjał promotorów rozwija się wraz z rozwojem nowych technologii i mediów. Ich podstawowym zadaniem jest prezentowanie szerokich możliwości produktu. Obecnie jednak mogą to robić w bardziej zaawansowany sposób. W branży DIY lub RTV i AGD bardzo często klienci narzekają na brak fachowej obsługi, trudno im zorientować się w szerokim spektrum produktów z danej kategorii. Zainwestowanie w promotora sprzedaży szczególnie dla promocji bardziej wartościowych, tym samym często droższych, produktów z pewnością przyniesie większe korzyści. - Promotorzy marki to osoby bardzo dobrze przeszkolone w zakresie produktów danej marki, dzięki temu mogą udzielić wyczerpującej odpowiedzi klientom. Bardzo często w takich sytuacjach pomocna jest właśnie nowoczesna technologia – komentuje Katarzyna Staneta, group account manager w ASM Sales Force Agency. 

Przeszkoleni doradcy oprócz zapamiętanej wiedzy mogą korzystać np. z tabletów w celu przedstawienia szczegółowych informacji zawartych w prezentacjach multimedialnych, czy filmach instruktażowych, aranżacji wnętrz z użyciem wybranych produktów na stronie internetowej producenta, czy też do pozyskiwania danych kontaktowych do dalszej komunikacji lub realizacji badania. Możliwość przeglądania stylizacji wnętrz lub prezentacji produktu można zaaranżować również poprzez kod QR umieszczony na produkcie, który w łatwy sposób może przenieść nas na stronę www. Robiąc krok dalej w przyszłość idealnym narzędziem do promocji jest Rozszerzona Rzeczywistość (Augmented Reality).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony