REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner

Blisko 65 proc. kiełbas tradycyjnych kupowanych przez polskie gospodarstwa domowe to produkty na wagę. Ale rośnie sprzedaż wyrobów paczkowanych.

REKLAMATARGI KIELCE (FPL) - belka w artykułach

Jeśli spojrzymy na dane z Panelu Gospodarstw za okres od września 2016 do sierpnia 2017 roku, to zobaczymy, że polskie gospodarstwa domowe przeznaczają na zakup kiełbas tradycyjnych ponad 2,6 mld zł rocznie. W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego ta kwota wzrosła o ponad 2 proc., ale w przypadku wolumenu nastąpił spadek o 3,5 proc., do 160 000 ton rocznie. Przynajmniej raz w roku kiełbasy tradycyjne kupuje 94 proc. polskich gospodarstw domowych. Przeciętnie sięgamy po te produkty 21 razy w roku, kupując średnio 12,5 kg produktów o łącznej wartości 208 zł.

Konfekcja przejmuje rynek

Na zmniejszenie wolumenu kategorii kiełbas tradycyjnych wpłynął spadek sprzedaży – o blisko 8 proc. – wyrobów na wagę. Nie pomogła tu rosnąca sprzedaż kiełbas paczkowanych, których Polacy kupili o 5 proc. więcej niż rok wcześniej.

W ostatnich dwunastu miesiącach kiełbasy na wagę były kupowane nieco rzadziej, liczba ich nabywców zmniejszyła się, podobnie jak średnia ilość kiełbasy kupowanej przez pojedyncze gospodarstwo domowe. Na kiełbasy paczkowane gospodarstwa wydały rok do roku o 10 proc. więcej, a ich udział wolumenowy w kategorii wynosi obecnie 36 proc. W tej chwili po takie produkty sięga przynajmniej raz w roku 77 proc. polskich gospodarstw. Natomiast średnio gospodarstwo kupuje je 8 razy w ciągu roku.

Karty rozdają dyskonty i małe sklepy

Kiełbasy tradycyjne kupujemy przede wszystkich w placówkach handlu tradycyjnego (przypada na nie 44 proc. wolumenu sprzedaży). Na drugim miejscu ex aequo są dyskonty i supermarkety. Dyskonty to jedyny kanał, w którym rośnie ilość sprzedanych kiełbas tradycyjnych.

Udziały wolumenowe kanałów sprzedaży różnią się w zależności od segmentu. W przypadku kiełbas paczkowanych kluczowe są dyskonty (57 proc. udziałów, wzrost wolumenowy – 11 proc., porównanie rok do roku). Dla kiełbas na wagę numerem jeden pozostają placówki handlu tradycyjnego, na które przypada 60 proc. zakupionego wolumenu.

Autor: Urszula Włodarska, GfK Polonia
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 7
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"