REKLAMADan Cake - Baner Główny (lipiec-sierpień 2018)
Market Lidl w Poznaniu

Market Lidl w Poznaniu (Lidl Polska)

Największa sieć Grupy Schwarz ma obecnie ponad 10 tys. sklepów na 28 rynkach europejskich. W 2022 r. będzie ich ponad 12 tys. W 2017 r. dyskonter osiągnął przychody rzędu blisko 76 mld euro. Za pięć lat ta wartość przekroczy 100 mld. To niektóre dane ze specjalnego raportu Planet Retail RNG „Lidl: Omnichannel Retailer Report”.

REKLAMADANONE - Danonki - Belka w artykułach (lipiec 2018r.)

Lidl bardzo szybko urósł w siłę na rynku europejskim, gdzie jest obecny w 28 krajach. Obecnie trwa ekspansja w USA – na pierwszym pozaeuropejskim rynku sieci. Zdecydowana większość przychodów pochodzi ze sprzedaży stacjonarnej, choć dyskonter prowadzi sprzedaż online w kilku krajach europejskich, Jednak asortyment jest ograniczony do wyboru artykułów przemysłowych i alkoholu. Dyskonter jest też obecny online w Chinach, za pośrednictwem platform TmallGlobal oraz JD.com. Udział e-commerce w przychodach sieci w ciągu najbliższej pięciolatki znacząco się nie powiększy.

Największym rynkiem Lidla są Niemcy, choć trwa ekspansja w Europie Północnej, a takie kraje jak Francja czy Wielka Brytania stopniowo zyskują na znaczeniu. Planet Retail prognozuje dalszy szybki rozwój sieci w obu wymienionych krajach, a także w Hiszpanii i USA. Ekspansja powinna zaowocować zwiększeniem liczby placówek o przynajmniej 1,5 tys. do końca 2022 r.

Grupa Schwarz – z uwzględnieniem łącznych przychodów sieci Lidl i Kaufland – zajmuje 5. miejsce na światowej liście największych detalistów spożywczych. Osobno, Lidl plasuje się w pierwszej dziesiątce.

Planet Retail prognozuje szybkie wzrosty sprzedaży, w miarę jak sieć otwierać będzie nowe sklepy i pojawiać się na kolejnych rynkach europejskich. Tempo wzrostu sprzedaży zależy także od rozwoju sytuacji w USA, gdzie Lidl musi sprostać wielu wyzwaniom i jak najszybciej osiągnąć odpowiednią skalę działania. W 2022 r. dyskonter powinien osiągnąć globalne przychody w wysokości przekraczającej 100 mld euro.

Wśród globalnych sieci dyskontowych królują Aldi i Lidl, z dużą przewagą nad innymi sieciami. Obecnie Aldi wyprzedza konkurenta, częściowo dzięki znacznie większej obecności w USA. Ekspansja Lidla znacznie spowolniła, konieczna okazała się modyfikacja strategii, w tym zmniejszenie powierzchni marketów oraz wyszukiwanie lepszych lokalizacji dla nowych obiektów. W ramach nowego podejścia sieć uruchomiła już pierwszy w Stanach dyskont zlokalizowany w centrum handlowym.

Lidl obiecywał, że „zmieni sposób, w jaki Ameryka robi zakupy”. W ciągu pierwszego półrocza od inauguracji tych obietnic nie udało się spełnić. Szybko okazało się, że miejscowa konkurencja, taka jak Walmart, nie podda się bez walki – wszędzie tam, gdzie pojawia się Lidl, ceny w konkurencyjnych sieciach mocno spadają.

W ostatnich latach firma mocno koncentrowała się na rynku brytyjskim, dzięki czemu właśnie uruchomiła tam swoją 700. placówkę. W planach jest otwieranie 40-50 nowych sklepów rocznie. Dzięki ekspansji przychody sieci generowane na Wyspach systematycznie rosną.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony