REKLAMAMLEKOVITA - Święta Mascarpone/Twaróg - Baner Główny (08-13.12.2019)

Do wartej 564 mln zł kategorii ciast gotowych, na której działają takie firmy jak Chipita, Dan Cake Polonia, Oskroba czy Janczewscy dołączył nowy gracz – firma ETi, lider kategorii w Turcji i właściciel m.in. impulsowych marek Wanted i Dare. 

REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)
Polskim oddziałem ETi kieruje Aleksandra Chrzanowska, wcześniej związana m.in. z firmą Mars Polska

Polskim oddziałem ETi kieruje Aleksandra Chrzanowska, wcześniej związana m.in. z firmą Mars Polska (Fot.materiały prasowe)

Ciasta gotowe to łakomy kąsek dla producentów słodkich wypieków. Jak podaje Eti za agencją badawczą Nielsen, kategoria ciast gotowych w okresie między styczniem a październikiem 2019 wzrosła pod względem wartości o obiecujące 9,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Gros sprzedaży przypada na okresy okołoświąteczne, największy pik sprzedażowy ma miejsce przed Bożym Narodzeniem. 

– Kategoria ciast gotowych rośnie obiecująco, ale w niektórych segmentach jest już nasycona. To, czy ETi odniesie sukces na tym rynku zależy w od budżetów marketingowych firmy. Niewątpliwie dobrym ruchem jest wprowadzanie produktów na rynek pod koniec roku, kiedy kategoria jest silnie promowana, a konsumenci kupują dużo takich wyrobów – komentuje dla portalu wiadomoscihandlowe.pl jeden z producentów  reprezentujących sektor piekarski. 

ETi wprowadzi do sprzedaży pięć indeksów ciast czekoladowych w opakowaniach 45-200 g, czyli zarówno przekąskowe porcje „na raz”, jak i w opakowaniach familijnych. Wśród nich jest m.in. Browni Chocolate & Hazelnut Cake w opakowaniu 200 g polecanym do konsumpcji podczas spotkań rodzinnych czy z przyjaciółmi oraz małe babeczki z nadzieniem wiśniowym lub czekoladowym, dostępne również w wersji do dzielenia się.

Firma nie podaje, w których kanałach sprzedaży produkty pojawią się w pierwszej kolejności. Słodycze ETi można kupić m.in. w sklepach Carrefour, Żabka, Delikatesach Centrum, placówkach Społem i salonikach prasowych. 

- Czekoladowe słodycze ETi zostały doskonale przyjęte przez polskich konsumentów, dlatego postanowiliśmy dalej rozwijać nasze portfolio w tym kierunku – komentuje Magdalena Słomczewska-Klimiuk, product portfolio manager ETi w Polsce. Zapewnia, że ETi ma duże doświadczenie w produkcji wysokiej klasy ciast – Na rodzimym rynku ETi jest liderem tej kategorii, dzięki nowoczesnym zakładom, które od lat wyróżniane są za najwyższe światowe standardy produkcji – podkreśla Słomczewska-Klimiuk.

ETi działa w Polsce od marca 2018 roku, pierwsze produkty trafiły do sklepów w czerwcu 2018 roku – były to herbatniki Puf skierowane do dzieci i młodzieży. Teraz producent ma w portfolio na nasz rynek także inne przekąski takie batony Wanted i wafle Dare. Ponadto w sklepach pojawiły się niedawno tabliczki czekoladowe Dare w kwadratowych opakowaniach 70 g. 

Produkty ETi są dostępne w ponad 40 krajach na całym świecie, a w Turcji stanowią 40 proc. całego rynku w segmencie wypieków. W 2017 roku ETi zanotował ponad 1,3 mld dol. przychodów ze sprzedaży. ETi jest wiceliderem rynku wyrobów czekoladowych w Turcji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony