REKLAMAPszczółka - baner główny - Mietowe

Postępująca digitalizacja oraz znaczny wzrost liczby transakcji B2B zawieranych za pośrednictwem internetowych platform handlowych zmieniają tradycyjny układ sił w ramach dotychczasowego łańcucha dostaw. Efektem jest eliminowanie kolejnych pośredników. Sprawdziliśmy, czy również przedstawiciele handlowi powinni zacząć obawiać się o swoją przyszłość?

REKLAMAKONGRES FMCG - belka w artykułach

(fot. archiwum)

– Praca przedstawiciela handlowego w branży FMCG wiąże się nieustannie z nowymi wyzwaniami. Wymaga to dużej, ponadprzeciętnej kreatywności, indywidualnego, niestandardowego podejścia oraz wyczucia. Dlatego też poza typowymi cechami, jakimi powinien wyróżniać się handlowiec, do których należą ambicja, pewność siebie, odporność na stres czy łatwość nawiązywania relacji interpersonalnych, stawia się obecnie nacisk na radzenie sobie w trudnych sytuacjach oraz umiejętność pracy zespołowej. Te dwie cechy przesądzają dziś o skuteczności przedstawiciela – mówi Cezary Górczak, dyrektor ds. hurtu i detalu w spółce Helio.

Mateusz Wójtowicz, senior consultant oraz general team leader sales & marketing w przedsiębiorstwie Hays Poland, przekonuje, że handlowiec nie jest już osobą, która jedynie zapisuje zamówienia. Obecnie to zaufany doradca biznesu i strateg, korzystający z szerokiej wiedzy na temat doboru asortymentu, ekspozycji, akcji promocyjnych wpierających odsprzedaż i pożądane zachowania konsumentów, mający doprowadzić do sytuacji, na której skorzysta nie jest tylko reprezentowany producent, ale także właściciel sklepu. – Tylko te osoby, które będą potrafiły zrozumieć zachodzące zmiany i rozwijać swoje kompetencje adekwatnie do sytuacji rynkowej, będą mogły odnieść sukces – stwierdza Mateusz Wójtowicz.

Ekspert poszukiwany

Zdaniem Jacka Wyrzykiewicza, PR & marketing services managera w firmie Hochland Polska, zapotrzebowanie na przedstawicieli handlowych, szczególnie tych, którzy mogą pochwalić się wymiernymi wynikami swojej dotychczasowej pracy, jest duże. – Konsolidujący się rynek, rosnący udział dyskontów, regulacje prawne dotyczące produktów i samego handlu niosą za sobą wiele zmian, stąd wyzwania stojące przed przedstawicielami handlowymi są poważne – wyjaśnia Jacek Wyrzykiewicz. Dodaje, że poszukiwani są coraz częściej prawdziwi eksperci. – Każdy przedstawiciel handlowy jest ambasadorem firmy, którą reprezentuje i dla której pracuje. Powinien być komunikatywny, zaangażowany w to, co robi, cierpliwy, pewny siebie i na pewno musi bardzo dobrze zarządzać swoim czasem pracy. Powinien też wyróżniać się dużą kreatywnością i szeroką wiedzą o produktach, które sprzedaje. Zatrudnienie osoby, która spełnia te wszystkie warunki, jest coraz trudniejsze – mówi nasz rozmówca.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"