REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL SOFT) - Baner Główny - 31.01 - 29.02.2020
Skuteczny POS to klucz do budowy Customer Experience

Skuteczny POS to klucz do budowy Customer Experience (fot. materiał partnera)

Promocje wciąż mają się dobrze, pomimo że rynek retail przyjął już do wiadomości i pogodził się z faktem, że to droga donikąd. W wyścigu promocyjnym nie będzie wygranych, ci, którzy chcą zdobyć uwagę i lojalność klientów muszą poszukać innej drogi.

REKLAMA

Z jednej strony coraz wyraźniejsze jest zjawisko „promocyjnej ślepoty” - klienci przestają zauważać promocje, ponieważ te są wszechobecne i bezustanne. „Pre-season sale” płynnie przechodzi w „mid-season”, ta zaś w „after-season”, trudno wiec je traktować poważnie. Z drugiej strony retailerzy zrozumieli, że docierają do ściany w kwestii zabijania marżowości, towar należy sprzedawać w regularnych cenach, jeśli biznes ma przynosić akceptowalne dla inwestorów zyski.

Klienci zaś mają problem z rozróżnieniem ceny promocyjnej od regularnej, tym bardziej że te często się nie różnią, a informacja na ten temat dostępna jest dzięki mediom społecznościowym i smartfonom w każdej chwili. Rozwiązaniem jest szukanie innej drogi niż wprowadzanie kolejnych rabatów i pakietów.

Zadbajmy o doświadczenie klienta

Zapewnienie klientom strategii pozytywnego (a najlepiej unikalnego) Customer Experience wydaje się jedynym logicznym posunięciem, z jakiegoś jednak powodu marki unikają lub odsuwają w czasie działania na tym polu, dalej uczestnicząc w wyścigu pt. „Kto zarobi mniej?” i próbując utrzymać krótkoterminowe zyski. Dzieje się tak z wielu powodów: bo dobrze znamy reguły, robiliśmy to już wielokrotnie i nie musimy wymyślać niczego nowego, bo Dział Sprzedaży ma swoje cele, bo nie ulegamy chwilowym modom, bo przecież nasi klienci kochają niskie ceny… Owszem, kochają, bo nie dostają w ramach Brand Experience niczego innego do pokochania.

Przestrzeń sklepu wypełniona materiałami POS jest tym, co w oczach klienta buduje doświadczenie marki, szczególnie w branży FMCG. Co więc dostają klienci w tej przestrzeni? Spójnie i logicznie zaprojektowany sklep? Wyrafinowane materiały POS wsparte inteligentnym Visual Merchandisingiem w przewidzianych do tego miejscach? Owszem, jest może kilka takich miejsc, do policzenia na palcach jednej ręki. Siermiężna rzeczywistość to sklepy zapchane kolejnymi ekspozytorami promocyjnymi, stojącymi wg zasady „główki regałów sprzedają lepiej”, lub zgoła bez żadnej zasady, bo na pierwszy rzut oka widać, że nie były uwzględnione w aranżacji sklepu, a dostawione zostały w ramach „poszerzania oferty produktowej”.

Przecież nasi klienci kochają niskie ceny… Owszem, kochają, bo nie dostają w ramach Brand Experience niczego innego do pokochania.

Branża packagingowa ma potężny potencjał kreatywny, wiele konkursów branżowych typu EPDA owocuje genialnymi projektami - od opakowań po materiały POS. A jednak na rynku królują tymczasowe, tekturowe ekspozytory typu „ja i mój towar”, które w zasadzie ograniczają się do ekspozycji logotypu i kilku półek z ofertą. Pomijając dezorganizację przestrzeni sprzedaży, nie wnoszą nic do doświadczenia klienckiego, rezygnując często nawet z okazji do zaprezentowania rozszerzonej informacji o produkcie. Zamiast redukować złożoność procesu zakupowego, istotnie ją powiększają, ignorując fakt, że klient podświadomie wybiera rozwiązania prostsze.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony