REKLAMAJACOBS - NA ŚWIĘTA - Baner Główny (17-23.12.2018)
Bartłomiej Górzny, Head Of Business Poland - Ukraine - Baltics w firmie TCC

Bartłomiej Górzny, Head Of Business Poland - Ukraine - Baltics w firmie TCC (materiały prasowe)

- Statystyczny Polak może robić zakupy średnio w sześciu sklepach różnych marek i formatów. Bardzo chętnie z tego korzystamy, kupując regularnie w około czterech: jeden sklep mamy obok domu, drugi blisko pracy, trzeci po drodze do szkoły i jeszcze hipermarket, gdzie jeździmy na zakupy raz w tygodniu. To jest wyzwanie dla całej branży handlu detalicznego – przyciągnąć klienta i sprawić, by z nim pozostał. Cena zdecydowanie nie jest jedynym wyznacznikiem – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Bartłomiej Górzny, Head Of Business Poland - Ukraine - Baltics w firmie TCC.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Jaki jest ten dzisiejszy konsument? Szefowie sieci handlowych, z którymi rozmawiałem na ten temat twierdzą, że jest patologicznie nielojalny. Jak jest naprawdę?

Polski konsument potrafi być lojalny, ale przy tym jest bardzo pragmatyczny. To się wiąże ze smart shoppingiem, który nie zawsze polega na wyszukiwaniu najlepszej ceny, ale na wyborze najkorzystniejszych okazji. W tym Polacy są doskonali. Jakiś czas temu pojawiły się badania, według których Polacy są „najsprytniejszymi” klientami w Europie. Wynika to m.in. z naszej tradycji i kultury.

To prawda,  że polski konsument jest bardzo nakierowany na cenę, ale z drugiej strony, jeśli byłby to jedyny czynnik decydujący, to wszystkie sklepy, które oferowałyby cenę minimalnie wyższą, nie miałyby racji bytu. Poza tym, gdyby to właśnie cena miała największe znaczenie, to wszyscy kupowaliby przez internet, bo tam są najniższe ceny – a tak nie jest. W efekcie, sieci handlowe wpadły w błędne koło promocji cenowych, a teraz próbują znaleźć sposób, aby z niego wyjść.

Co w takim razie jest ważne dla konsumentów?

Przeprowadziliśmy niedawno interesujące badanie na temat lojalności polskich konsumentów. Niska cena jest dla nich ważna, ale kluczowe są: asortyment, lokalizacja i wygoda w robieniu zakupów. Właśnie na to klienci zwracają uwagę, z tym wiąże się lojalność oraz przywiązanie do danego sklepu. Nie lubimy zmieniać swoich przyzwyczajeń – jak już znajdziemy sklep, który jest blisko, w którym orientujemy się co i gdzie leży, a do tego ceny są uczciwe, to najczęściej już przy nim pozostajemy. Oczywiście dopóki nie otworzy się nowy sklep po drugiej stronie ulicy, do którego z ciekawości zajrzymy. Jeżeli znajdzie się tam coś ciekawego, innego, zaskakującego, to istnieje duża szansa, że zostawimy ten, który odwiedzaliśmy do tej pory.

Do tego dochodzi fakt, że mamy w Polsce coraz większe nasycenie placówkami handlowymi. Statystyczny Polak może robić zakupy średnio w sześciu sklepach różnych marek i formatów. Bardzo chętnie z tego korzystamy, kupując regularnie w około czterech: jeden sklep mamy obok domu, drugi blisko pracy, trzeci po drodze do szkoły i jeszcze hipermarket, gdzie jeździmy na zakupy raz w tygodniu. To jest wyzwanie dla całej branży handlu detalicznego – przyciągnąć klienta i sprawić, by z nim pozostał. Cena zdecydowanie nie jest jedynym wyznacznikiem.

Powiedział pan, że w obecnej sytuacji wyzwaniem dla handlu jest przyciągnięcie klienta do sklepu i sprawienie, aby do niego wracał. Jak to zrobić?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony