REKLAMAKongres Alkohole i Napoje 2018 - Baner Główny

(fot. ŁR, wiadomoscihandlowe.pl)

Sprzedaż przypraw w sezonie grillowym wyraźnie rośnie. Powodzeniem cieszą się mieszanki przyprawowe, również w większych opakowaniach.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Konsumenci zwracają coraz większą uwagę nie tylko na cenę i dostępność produktów, ale również na ich rozmieszczenie, aranżację ekspozycji całej kategorii. Oczekują nie tylko profesjonalnej obsługi, ale również tego, aby wszystko było ulokowane w odpowiednim dla danego produktu miejscu, co przyspiesza proces zakupowy. – Lokalizacja oraz sposób ekspozycji przypraw zależą od wielu czynników, takich jak rodzaj sklepu, wielkość powierzchni sprzedaży, a także od sezonu. Zdecydowanie najbardziej atrakcyjne pod względem rotacji są miejsca na wysokości wzroku oraz w zasięgu ręki. Ekspozycja powinna więc być zbudowana w taki sposób, aby najlepiej sprzedające się produkty oraz asortyment sezonowy znajdowały się właśnie w takim miejscu – przekonuje Paweł Waśko, group account manager w dziale merchandisingu ASM Sales Force Agency.

Osobne regały

Z uwagi na ograniczenia przestrzeni oraz specyfikę tej kategorii bardzo dobrze sprawdzają się osobne regały na przyprawy. Dzięki nim można zaaranżować ekspozycję w sposób, który ułatwia konsumentowi odnalezienie produktów. – Powinny one być ułożone na półce tematycznie, osobno przyprawy jednorodne, osobno mieszanki. Jednak wiele sklepów grupuje przyprawy markami, do czego klienci są już przyzwyczajeni – wyjaśnia Paweł Waśko.

Aby zwiększyć sprzedaż przypraw, warto ulokować je na trzech ekspozycjach, tj. w trzech różnych miejscach. Pierwsza – podstawowa, gdzie powinny znajdować się wszystkie dostępne w sprzedaży przyprawy na przeznaczonym dla tej kategorii regale lub wydzielonych i najlepiej oznaczonych odpowiednio półkach. – Łatwy dostęp do poszukiwanych produktów wpłynie na sfinalizowanie sprzedaży i odwrotnie– utrudniony dostęp sprawi, że zagubiony klient zrezygnuje z zakupu – podkreśla nasz rozmówca.

Siła impulsu

Warto również pamiętać, że przyprawy są produktem kupowanym pod wpływem impulsu. Aby zwiększyć ich sprzedaż, dobrze umieszczać je przy innych produktach, takich jak np. sosy. Typowe przyprawy sałatkowe powinny znaleźć się przy warzywach. Idźmy dalej tym tropem – kolejna ekspozycja powinna znajdować się przy lodówkach, gdzie umieszczone są produkty najlepiej rotujące, np. przy mięsach powinny stać przyprawy do mięs i marynaty. Trzecie miejsce, jakie sklepy powinny tworzyć dla tej kategorii, to dodatkowa ekspozycja sezonowa zawierająca ofertę grillową wraz z przyprawami szczególnie nadającymi się do potraw z grilla.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony