REKLAMANaturio - baner główny - lipiec 2019
Rafał Brzoska, prezes firmy InPost

Rafał Brzoska, prezes firmy InPost (InPost)

Strona 2 z 2
REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Z perspektywy e-commerce i tradycyjnego handlu detalicznego, technologia 5G może sprawić, że doświadczenie związane z decyzją i procesem zakupu, w tym customer experience stanie się jeszcze bardziej emocjonujące i oddziałujące na wyobraźnię, dzięki zastosowaniu rozwiązań z zakresu rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości (Augmented Reality / Virtual Reality).

5G umożliwi też wdrożenie na dużą skalę rozwiązań typu smart city (analiza ruchu i prędkości pojazdów w czasie rzeczywistym do sterowania sygnalizacją świetlną) oraz smart grid (optymalizacja dystrybucji mocy elektrycznej na podstawie zapotrzebowania zgłaszanego przez indywidualne liczniki zużycia prądu).

Rewolucja w e-commerce, która właściwie dzieje się na naszych oczach wymaga także zmian technologicznych, czyli podwyższenia prędkości przesyłu danych w urządzeniach mobilnych, a to da nam właśnie 5G. - Każdy krok pozwalający na zwiększenie naszej mobilności musi być oceniany pozytywnie. Już teraz znaczną część zakupów realizujemy poprzez urządzenia mobilne. Jest to naturalny trend. Wszyscy robiący zakupy w internecie chcą mieć szybki i łatwy dostęp do platform zakupowych i sklepów internetowych. Obecnie szacuje się, że za blisko 40 proc. handlu w sieci odpowiadają urządzenia mobilne, a ten udział będzie stale rósł. W przewidywalnej przyszłości zdecydowana większość handlu będzie mobilna i będzie wymagała solidnej jakości dostępu do internetu, a to może dać właśnie 5G – mówi Rafał Brzoska, prezes spółki InPost.

Jego zdaniem to właśnie zapotrzebowanie ze strony użytkowników wymusza zmiany technologiczne. - Jako Grupa InPost już teraz dajemy naszym klientom możliwość korzystania z technologii mobilnych. Aby odebrać przesyłkę w Paczkomacie InPost, przystawić telefon z wygenerowanym kodem – taka operacja powoduje, że odbiór paczki zajmuje dosłownie kilka sekund. Drugą usługą o rosnącej popularności jest możliwość zapytania o status przesyłki on-line. Nasz automatyczny boot on-line odpowie na pytanie o najbliższy Paczkomat, punktu obsługi czy też warunków nadania bądź odbiory paczki, zdecydowanie większość zapytań trafia do nas poprzez urządzenia mobilne – wskazuje Rafał Brzoska.

I dodaje: - Cały czas pracujemy także na rozszerzeniem naszej oferty właśnie z wykorzystaniem technologii mobilnych. Myślę, że wkrótce będziemy mogli powiedzieć nieco więcej w tym temacie. Jako lider innowacyjności nie raz już zaskakiwaliśmy rynek e-commerce. Kolejnego nowego i naprawdę rewolucyjnego rozwiązania można się spodziewać już na początku przyszłego roku. Więc należy podkreślić, że dla branży e-commerce – więc także dla biznesu logistycznego – 5G jest kolejnym i bardzo oczekiwanym krokiem - podsumowuje Rafał Brzoska, szef firmy InPost.

 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony