REKLAMANaturio - baner główny - grudzień_styczeń

Rafał Strzałkowski, dyrektor operacyjny w Quick Service Logistics Polska przekonuje, że procedury kryzysowe to nieodłączny element każdej firmy. QSL aktualizuje je co roku.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Czy firmy logistyczne posiadają z góry określone procedury w razie wystąpienia sytuacji kryzysowych? Jak przygotowuje się do takich sytuacji Quick Service Logistics Polska?

Rafał Strzałkowski: Procedury na wypadek kryzysu są koniecznym elementem bezpieczeństwa każdego przedsiębiorstwa. Quick Service Logistics opracowała pakiet takich procedur jeszcze przed rozpoczęciem działalności operacyjnej. Corocznie przeprowadzamy symulacje sytuacji kryzysowych, niekiedy modyfikujemy procedury zgodnie z wymogami zmieniającego się otoczenia i z warunkami współpracy z klientami.

Jakie są najczęstsze przyczyny pojawiania się sytuacji kryzysowych w firmach logistycznych?

RS: Najczęściej występujące kryzysy w obszarze logistyki to przede wszystkim awaria auta lub agregatu, przerwa w dostawie energii, a także warunki pogodowe, np. śnieżyca. Przede wszystkim pod kątem radzenia sobie z takimi sytuacjami Quick Service Logistics prowadzi symulacje i testy.

Jak wyglądają procedury w Państwa firmie? Jakie kroki podejmują Państwo w sytuacjach kryzysowych?

RS: Procedury zarzadzania kryzysowego Quick Service Logistics obejmują potencjalne zagrożenia mogące wystąpić w naszej firmie i działania, które należy podjąć, gdy takie zagrożenia nastąpią. Pierwszym krokiem jest zebranie zespołu do działań kryzysowych, wyznaczonego wcześniej
i przegotowanego do takich działań. Powołany zespół ocenia sytuację, określa działania mające na celu ograniczenie potencjalnych strat, szczególnie w zasobach ludzkich, tworzy plan utrzymania ciągłości działalności biznesowej w oparciu o pozostałe dostępne zasoby. Niezbędnym elementem zarządzania kryzysowego jest utrzymanie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zarówno z klientami, jak i mediami, przez wyznaczoną osobę. Kolejny etapem, po zakończonym kryzysie, jest podsumowanie całej operacji: oszacowanie strat, przeanalizowanie przyczyn i wyciągnięcie wniosków na przyszłość, wskazanie działań ograniczających możliwość ponownego wystąpienia podobnej sytuacji.  Na szczęście do tej pory nie mieliśmy okazji wypróbowania procedur kryzysowych w praktyce, nasze doświadczenia ograniczają się do corocznych symulacji.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony