REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020

(fot. materiały prasowe MAGO)

Na początku tego roku miała swoją premierę aplikacja mobilna MAGO AR SHOPFITTING, stworzona przez jednego z największych producentów wyposażenia sklepowego, firmę MAGO S.A. Aplikacja wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości, dzięki czemu pozwala na dowolne aranżowanie przestrzeni sklepowej rozwiązaniami producenta. Technologia pozwala zobaczyć wirtualne regały w sklepie w skali 1:1, pozwala na dowolne przesuwanie, obracanie regałów sklepowych, tworzenie z nich aranżacji wnętrza sklepowego, to wszystko za pomocą aplikacji w telefonie. Po 8 miesiącach od premiery, o tym jak rozwiązanie przyjęło się na rynku oraz jak będzie rozwijane opowiada Rafał Trochimiuk, Digital & Ecommerce Manager w MAGO. S.A, pomysłodawca aplikacji.

REKLAMA

Zacznijmy od początku – dlaczego właśnie AR? Skąd pomysł na tego typu aplikację?

W MAGO chcemy tworzyć rozwiązania dla branży retail, które wykorzystując najnowsze dostępne technologie, rewolucjonizują już obecne procesy. Tworząc narzędzia staramy się określić potrzeby naszych klientów, zrozumieć, z czym się zmagają i jakie trudności napotykają na swojej drodze. Dopiero bazując na tych informacjach i na bezpośrednim kontakcie z klientem określamy właściwy problem, nad którym będziemy pracować. Następnie zamieniamy ten problem w wyzwanie i na tym bazujemy.

Wyzwanie? Brzmi ładnie, ale jakie problemy rozwiązuje wasza aplikacja?

Wybór mebli sklepowych jest jedną z najważniejszych rzeczy, jakie napotyka na swojej drodze właściciel sklepu. W większości przypadków bazuje on, na już istniejących rozwiązaniach podpatrzonych u konkurentów, bądź też inspiruje się wydarzeniami targowymi. Zbiera masę katalogów, broszur, ale one nadal nie dadzą mu jasnej odpowiedzi czy wybrany regał będzie wyglądał atrakcyjnie w jego sklepie. Nasza aplikacja daje mu taką możliwość. Może ustawić dowolny regał, boks kasowy, stojak promocyjny w swoim sklepie. Zobaczyć jak będzie się prezentował na tle już istniejącej ekspozycji. Nasza aplikacja pozwala na aranżowanie przestrzeni sklepowej przed dokonaniem zakupu.

Dzięki aplikacji możemy uniknąć rozczarowania, np. w sytuacji, w której dane wyposażanie widzieliśmy tylko w showroomie i bardzo nam się podobało, ale w rzeczywistości kompletnie nie pasowało do wystroju naszego wnętrza sklepu. Takie sytuacje możemy wyeliminować, gdy wcześniej przed zakupem przymierzymy meble za pomocą aplikacji MAGO AR.

A co to narzędzie daje dużym sieciom, które stanowią rdzeń Państwa biznesu?

Kolejny problem, jaki rozwiązaliśmy za pomocą naszej aplikacji to skrócenie czasu potrzebnego na planowanie promocji w sieciach handlowych. Generalnie meble sklepowe wykonane są ze stali i materiałów takich jak drewno lub pleksi i są stosunkowo ciężkie. Wcześniej kilka osób z personelu sklepu musiało skręcać dodatkowe ekspozytory promocyjne i sprawdzać ich atrakcyjność w różnych miejscach na sali sprzedaży.  Obecnie dzięki MAGO AR przygotowując promocję w markecie jedna osoba za pomocą tabletu czy telefonu może niezauważona chodzić po punkcie handlowym w czasie największego obłożenia i planować ekspozycję promocyjną - bez pomocy montażystów „przenosić”, jednym palcem regały, które często ważą ponad 100kg, dowolnie je obracać i zmieniać ich kolory. Podkreślę, że takiej funkcjonalności jak nasza aplikacja nie daje żadne inne narzędzie na rynku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony