REKLAMAJACOBS (PRIMA Instant) - Baner główny
Rafał Warpechowski, dyrektor wykonawczy ds. planowania i raportowania, PKN Orlen SA.

Rafał Warpechowski, dyrektor wykonawczy ds. planowania i raportowania, PKN Orlen SA. (materiały własne)

- Nie jesteśmy monopolistą, nie ustalamy cen, ale też nie zawdzięczamy swoich wyników przypadkowi. Wzrost na poziomie około 250 mln zł to nie przypadek. Wszystko zawdzięczamy pracy naszego zespołu i doskonałości operacyjnej, do jakiej od lat dążymy - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Rafał Warpechowski, dyrektor wykonawczy ds. planowania i raportowania, PKN Orlen SA.

REKLAMAPurella Food - Chlorella (luty 2018) - belka w artykułach

Panie dyrektorze, jak Orlen zamierza wykorzystać okazję, jaką dają stacjom przepisy związane z ograniczeniem handlu w niedzielę?

To z czego się cieszymy, to fakt że możemy prowadzić naszą działalność bez zakłóceń, bez zamykania czy ograniczania skali działalności naszych placówek w niedzielę (na pewnym etapie prac pojawiła się propozycja zamknięcia w niedziele także sklepów na stacjach paliw – red.).

Czy faktycznie przełoży się to na wzrost obrotów i w jakiej skali jest trudno ocenić w tej chwili. Być może tak będzie, ale tylko w sytuacji jeśli nowe przepisy zmienią zwyczaje konsumenckie Polaków.

W międzyczasie skupiamy się na rozwoju naszego asortymentu i projektach, które zachęcą naszych klientów nie tylko przez dwa dodatkowe dni w miesiącu. Wolne niedziele nie sprawią, iż dwa dni zaczną mieć dla nas większą wartość niż pozostałe 28.

Jednak docelowo wolne mają być wszystkie niedziele, a to może istotny wpływ na wyniki sklepów. Czy Orlen analizował jak ta zmiana może wpłynąć na branżę paliwową, na sprzedaż na stacjach koncernu?

Mamy oczywiście swoje przewidywania, ale na razie jest za wcześnie, aby o nich mówić. Orlen notuje solidne wzrosty, więc przy tak dużej skali działalności, ewentualne dodatkowe zyski wypracowane dzięki wolnym niedzielom siłą rzeczy nie wpłynął w sposób istotny na nasze wyniki.

Na co dzień optymalizujemy wolumeny, marże – zarówno paliwowe jak i pozapaliwowe. Są to dwa główne filary naszej strategii, które wraz z restrykcyjną polityką kosztową odpowiadają za wyniki segmentu detalicznego.

Zyski EBITDA segmentu sukcesywnie się zwiększa – w poprzednim roku o blisko 250 mln zł.  Czas pokaże, czy wolne od handlu niedziele będą w stanie to zmienić i dodatkowo zwiększyć dynamikę wzrostów sprzedaży na naszych stacjach.

PKN Orlen mocno pracuje nad ofertą stacji, tak w obszarze usług i oferty.

W trybie ciągłym modernizujemy sieć stacji, dostosowując ją do potrzeb naszych klientów. Inwestujemy m.in. w terminale do ładowania aut elektrycznych. Ładowanie auta elektrycznego przy obecnej technologii to minimum kilkanaście minut a częściej nawet kilkadziesiąt.

Ten czas klient będzie mógł wykorzystać na odpoczynek, będzie mógł usiąść i poczytać prasę, popracować w miłym miejscu, napić się aromatycznej kawy i zjeść świeżą kanapkę lub jakieś wysokiej jakości danie gotowe. Rozwijamy się właśnie w tę stronę, zgodnie z oczekiwaniami samych klientów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"