REKLAMAHELIO - Baner Główny - NATURA (21-27.10.2019)

(fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)

Przygotowane przez ekspertów firmy Nielsen zestawienie dziesięciu indeksów, które generują największą wartość sprzedaży w kategorii słodyczy, potwierdza rosnące znaczenie produktów w małych porcjach. Na produkty w opakowaniach poniżej 50 g przypada już połowa zestawienia.

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (21-24.10.2019)

Najnowszy ranking, obejmujący dziesięć topowych indeksów na półce ze słodyczami, który udostępniła portalowi wiadomoscihandlowe.pl agencja badawcza Nielsen, potwierdza umacniającą się pozycję produktów w małych opakowaniach. Już połowa dziesięciu SKU generujących największą wartość sprzedaży na polskim rynku to słodycze, których gramatury nie przekraczają 50 g. 

Są to produkty: otwierające zestawienie Kinder Surprise jajko z niespodzianką 20 g; wafel Prince Polo Classic w opakowaniu 50 g, Kinder Bueno 43 g, Kinder Joy 20 g oraz zamykająca ranking Kinder Mleczna Kanapka 28 g, która właśnie wyparła stugramową gorzką czekoladę E. Wedel. 


Małe porcje (produkty o gramaturze 50 g lub mniej) odpowiadają już za blisko 51 proc. wolumenu sprzedaży słodyczy. Łącznie na wyroby, których waga nie przekracza 100 g odpowiadają za 62,1 proc. sprzedaży w podziale na gramatury. Na produkty o gramaturach powyżej 200 g przypada dla porównania 14,2 proc. Rocznie w Polsce sprzedaje się około 4,2 mld sztuk słodyczy. 

Analizy zachowań konsumentów jednoznacznie potwierdzają, że ludzie nie chcą rezygnować z przyjemności, którą daje jedzenie słodyczy – w badaniu przeprowadzonym rzez agencję Nielsen aż 79% Polaków przyznało, że właśnie dlatego je słodycze i przekąski, 57% robi to dla poprawy nastroju.

Jak pogodzić przyjemność z poczuciem winy i stresem wywołanym folgowaniem sobie w czasach wszechobecnej mody na zdrowie i bycie fit? Złotym środkiem wydaje się kontrola porcji. Agencja badawcza Mintel podaje, że 40% polskich milenialsów woli sięgać po przekąski w mniejszych opakowaniach niż standardowe. To samo pokolenie wychodzi z założenia, że lepiej jest prowadzić zrównoważony tryb życia (czyli m.in. dawkować sobie przyjemności), niż przechodzić na restrykcyjną dietę. Tendencja jest światowa – 1 na 4 respondenta globalnie uznaje jedzenie mniejszych porcji za metodę kontroli konsumpcji.

Obszerny raport na temat rynku słodyczy i przekąsek w Polsce do przeczytania we wrześniowym wydaniu magazynu "Wiadomości Handlowe". Kliknij i zamów  magazyn.


 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony