REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)

Konsumenci na całym świecie coraz częściej jedzą przekąski. Już sześciu na 10 dorosłych twierdzi, że woli jeść więcej małych posiłków w ciągu dnia zamiast kilku większych – wynika z najnowszego raportu Mondelez International poświęconego tzw. snakowaniu. 

REKLAMA
Dirk Van de Put, prezes i CEO Mondelez International

Dirk Van de Put, prezes i CEO Mondelez International (Fot.materiały prasowe)

Mondelez International opracował raport o trendach na rynku przekąsek pt. „State of Snacking” we współpracy z firmą badawczą The Harris Poll na podstawie badań przeprowadzonych wśród ponad 6 tys. konsumentów w 12 krajach. Wynika z niego, że na całym świecie wzrasta znaczenie przekąsek, a regionalne podobieństwa określają sposób, w jaki wpływają one na przyszłość żywności, odpowiadając na szereg potrzeb w codziennym życiu konsumentów. 

Twórcy raportu przekonują, że przekąski to o wiele więcej niż to, co jemy: takie posiłki odgrywają istotną rolę zarówno w żywieniu, czy szeroko pojętym dbaniu o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne, jak również w relacjach międzyludzkich. 

Jak się zmieniają zachowania żywieniowe konsumentów? Ewoluują w stronę przekąszania zamiast jedzenia regularnych, tradycyjnych posiłków. Już 6 na 10 dorosłych twierdzi, że woli jeść więcej małych posiłków w ciągu dnia zamiast kilku większych (59 proc.), przy czym przodują w tym Millenialsi (70 proc.). Do najważniejszych czynników wpływających na wybór danej przekąski należą wygoda (kieruje się nią 87 proc. respondentów) i jakość (85 proc.). 

Już 80 proc. konsumentów szuka zdrowszych wariantów przekąsek, produkowanych z troską o środowisko, a 71 proc. dorosłych twierdzi, że przekąski pomagają im kontrolować głód i liczbę dostarczanych kalorii w ciągu dnia. 80 proc. dorosłych na całym świecie widzi potrzebę zachowania równowagi, doceniając zdrowe, jak i smaczne przekąski, po które sięgają w zależności od potrzeby danej chwili. Z kolei 77 proc. konsumentów zgadza się, że jest czas i miejsce zarówno na zdrową przekąskę, jak i na tę sprawiającą radość, którą konsumujemy dla przyjemności. Większość ludzi twierdzi, że przekąski są tak samo ważne dla ich sprawności umysłowej (71 proc.), jak i dobrego samopoczucia (70 proc.) 

Dla konsumentów przekąski są też elementem kultury, tradycji oraz poczucia tożsamości, którymi chcą dzielić się ze swoimi znajomymi i rodzinami. 71 proc. twierdzi, że przekąski przypominają im o rodzinnym domu, 7 na 10 dorosłych stara się dzielić z innymi swoimi ulubionymi przekąskami z dzieciństwa (70 proc.).

Ponad 8 na 10 rodziców na całym świecie wykorzystuje czas poświęcony na przekąskę jako okazję do kontaktu z dziećmi (82 proc). 76 proc. rodziców sięga po przekąski, aby przekazywać dzieciom rytuały związane z kulturą jedzenia takich posiłków. Ponad 3 na 4 rodziców twierdzi, że wybierane przez nich przekąski są zgodne z tym, jak postrzegają siebie jako rodziców.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony