REKLAMAPPH 2019 - 50% - Baner Główny (06.11 - 31.12.2019)

HoReCa - rynek gastronomiczny

 

23 października 2019, 11:49

(Fot.materiały prasowe)

66 proc. właścicieli restauracji zaopatruje się w sieciowych hurtowniach typu cash & carry, 43 proc. – w lokalnych hurtowniach, zaś 28 proc. kupuje towary od lokalnych producentów, np. rolników – wynika z najnowszego raportu „Polska na Talerzu 2019”, przygotowanego przez firmę Makro Cash & Carry Polska we współpracy z agencją badawczą IQS.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Kondycja sektora – przeważają optymiści

Restauratorzy są optymistycznie nastawieni wobec przyszłości – aż 54 proc. uważa, że branża jest w dobrej kondycji i podziewa się jej dalszego rozwoju. Jako główne przyczyny są podawane wzrost zamożności wśród Polaków i brak umiejętności czy ochoty na gotowanie w domu. 

Zdaniem 14 proc. panelistów badania rynek gastronomiczny w Polsce jest ustabilizowany i nie ma już potencjału wzrostu. Zdaniem 6 proc. będzie nadal się kurczył. Aż jedna czwarta przedstawicieli sektora nie potrafi ocenić potencjału branży, z którą jest związana. 

Szanse i zagrożenia 

Większość gastronomów nie potrafi wskazać szans i zagrożeń. Jeśli chodzi o te pierwsze, przeważają opinie, że branży sprzyja pogoda i sezon letni, które sprzyjają spędzaniu czasu poza domem. Zdaniem 5 proc. badanych zainteresowanie ofertą gastronomiczną będzie rosło. Jeśli chodzi o największe zagrożenia, to 11 proc. wymienia brak ludzi do pracy oraz rotację personelu, 9 proc. martwi się wzrostem kosztów działalności, 7 proc. obawia się konkurencji. Taki sam odsetek uważa, że czynnikiem, który może zagrozić ich biznesom jest pogoda. 


Źródła zaopatrzenia – przede wszystkim hurtownie

Raport odpowiada na kluczowe pytania dotyczące branży gastronomicznej. Oprócz źródeł zaopatrzenia przybliża podejście klientów restauracji do oferty lokali i pokazuje trendy dotyczące menu.

W jakich miejscach zaopatrują się restauratorzy? Przede wszystkim w hurtowniach, głównie sieciowych, na które wskazuje 66 proc. przedstawicieli branży HoReCa, oraz lokalnych (43 proc. wskazań). Hurtownie najprawdopodobniej wygrywają tym, że zakupy w nich są najbardziej efektywne – można kupić rowar w pożądanej liczbie czy atrakcyjnej cenie. 

Z usług lokalnych producentów (np. gospodarstw rolnych, masarni itp) korzysta blisko trzy czwarte badanych, przy czym dla jednej czwartej są to główni dostawcy.

Po zaopatrzenie restauratorzy jeżdżą również do dyskontów (16 proc. odpowiedzi), na giełdy spożywcze (14 proc.) oraz do super i hipermarketów (11 proc.).

właścicieli restauracji zaopatruje się w sieciowych hurtowniach typu cash & carry, 43 proc. – w lokalnych hurtowniach, zaś 28 proc. kupuje towary od lokalnych producentów, np. rolników.

Menu – sprawdzone metody i składniki

Menu w większości lokali jest stałe – tylko 9 proc. respondentów przyznaje, że regularnie wprowadza zmiany związane z sezonowością. Ponad połowa (53 proc.) bazuje na stałym menu. Z kolei w 37 proc. lokali od czasu do czasu odświeża kartę. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony