REKLAMAMLEKOVITA - Święta Śmietanka - Baner Główny (14-19.12.2019)

(Fot. materiały prasowe)

W ramach przeprowadzonego co roku przez IQS na zlecenie Makro Polska badania "Polska na Talerzu", sprawdzono, jakie posiłki i napoje Polacy kupują w sklepach spożywczych przy specjalnie przeznaczonych do tego ladach.

REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)

Okazuje się, że tego rodzaju zakupy są dość powszechne:  60% badanych kupuje w takich miejscach kawę czy herbatę. Posiłki w postaci zapiekanek, hot dogów i kanapek również  cieszą się popularnością, zwłaszcza wśród osób, które jedzą posiłki w pracy w ciągu tygodnia. Główną motywacją do kupna szybkich posiłków w sklepach spożywczych jest wygoda.

Badani często kupują je przy okazji zakupów (44%), a także w drodze do pracy czy szkoły (36%). Dość istotne są również: szybki czas obsługi (30%) i atrakcyjne ceny (30%), natomiast respondenci nie przywiązują większej wagi do smaku czy jakości produktu.

Jak komentuje Irmina Trefon z Makro Cash & Carry Polska, operatora zrzeszającej 2150 placówek sieci Odido, trend jedzenia w biegu, który przyszedł do Polski z Zachodu, znacząco wpływa na rozwój sektora małych sklepów. Pojawiają się w nich tzw. strefy deli, w których można wypić gorący napój i zjeść coś na ciepło – zwykle są to kawa, zapiekanki, hot dogi, kanapki. Aż 25 proc. takich klientów przyznaje, że ma dla nich znaczenie smak serwowanych w sklepach potraw. Ekspertka zaznacza, że trend silnie dotyczy również sklepów przy stacjach paliw – wprowadzają one rozbudowane menu.

– Konceptem, który najszybciej się rozwija, są kąciki kawowe. Detalistom, którzy są zainteresowani rozszerzeniem oferty placówki o tego rodzaju rozwiązania podpowiadamy, by przeprowadzili analizę pod kątem lokalizacji sklepu. Strefa gastronomiczna nie sprawdzi się w każdym sklepie – mówi w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe Irmina Trefon. – Najbardziej otwarci na tego rodzaju nowatorskie rozwiązania są właściciele placówek w miejscowościach turystycznych, oni najszybciej wychwytują oczekiwania konsumentów.

Zdaniem ekspertki handel tradycyjny ma przed sobą przyszłość. – To bardzo mocny seegment na rynku sklepów spożywczych w Polsce. Pod tym względem może się z nami równać w Europie tylko Hiszpania – mówi Trefon.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony