REKLAMAKORAL - Bracia Koral - Rożek - Baner Główny (od 29.05.2020 )

HoReCa - rynek gastronomiczny

 

18 maja 2020, 16:25

(fot. Uber Eats)

W trudnym czasie pandemii, gdy miliony osób z branży gastronomicznej zostało dotkniętych jej skutkami, Uber Eats przygotował szereg rozwiązań wspierających zarówno lokalnych restauratorów, jak i dostawców i klientów. W efekcie, na początku drugiego kwartału firma odnotowała w Polsce wzrost nowych restauracji dostępnych w aplikacji o 188 proc.

REKLAMAFPP/CALPE_belka w artykulach_28.05-04.06.

Dynamiczny rozwój usługi widoczny jest również w rosnącej liczbie miast, gdzie usługa jest dostępna. Mimo pandemii, tylko w ostatnim czasie platforma trafiła do kolejnych 10 miejscowości, oferując restauracjom możliwość wsparcia ich biznesu w tych wyjątkowych okolicznościach, a użytkownikom dostęp do ulubionych lokali z poziomu smartfona i we własnym domu.

W tym tygodniu do aplikacji dołączają kolejne miasta, dzięki czemu w całej Polsce usługa będzie dostępna już w 31 lokalizacjach - już w czwartek 21 maja Uber Eats zawita do dwóch miast w woj. lubuskim. W ostatnim kwartale platforma rozszerzyła swoje portfolio o miasta w województwach mazowieckim, warmińsko-mazurskim i śląskim.

Dziś na Śląsku do aplikacji dołączyły kolejne 4 miasta, z blisko 40 restauracjami. Dzięki temu mieszkańcy Dąbrowy Górniczej, Rybnika, Tychów oraz Bielska Białej mogą już zamawiać ulubione dania z restauracji dostępnych na platformie. W tym miesiącu Uber Eats dotarł również do Bytomia, co w efekcie oznacza, że tylko na terenie województwa Śląskiego aplikacja jest dostępna dla ok. 3 mln mieszkańców.

Tendencja wzrostowa w Polsce odzwierciedla się w liczbach: w kwietniu tego roku liczba nowych restauracji na platformie była o 188 proc. wyższa niż w styczniu. W tym samym czasie platforma odnotowała ponad 67 proc. wzrost liczby nowych restauracji w całej Europie i ponad 97 proc. na świecie.

Pandemia przyczyniła się również do wzrostu zainteresowania aplikacjami do zamawiania żywności z dostawą, przez nowych użytkowników. W efekcie w okresie od marca do kwietnia br. Uber Eats utrzymał swoją pozycję najpopularniejszej aplikacji w swojej kategorii. Wzrost pobrań aplikacji jest również widoczny w Polsce, gdzie w okresie marzec-maj wyniósł 126 tys.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony