REKLAMAMLEKOVITA - DarPro 2020 - Baner Główny (kwiecień 2020)

(Fot. Unspplash.com)

– W 2020 roku nadal będą nadal rozwijać się restauracje polskie bazujące na produktach tradycyjnych, regionalnych i polskich. Zobaczymy też nową, zdrowszą odsłonę street food’ów, które będą serwowały więcej dań tradycyjnej kuchni polskiej i wegańskich – mówi Renata Nowicka, starszy kierownik ds. rozwoju grupy klientów HoReCa w Makro Cash & Carry Polska. 

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

Gastronomia ma się w Polsce całkiem dobrze. Ostatnie lata upłynęły pod znakiem dynamicznego rozwoju sektora, a najnowsze dane potwierdzają, że wart obecnie 37 mld zł rynek nie zwalnia tempa. Jak wynika z opublikowanego pod koniec 2019 roku raportu GfK Polonia „Rynek gastronomiczny w Polsce”, nasi konsumenci przeznaczają coraz większą część swoich budżetów na posiłki na mieście – obecnie jest to 130 zł miesięcznie, aż o 32 zł więcej niż jeszcze dwa lata temu. Przybywa też liczba lokali gastronomicznych, których działa około 76,5 tys. 

Bary i fast foody motorem wzrostu

–Rok 2019 był kolejny rokiem wzrostu dla sektora gastronomicznego. Wzrost sięgnął aż 7 proc. rok do roku, co pod względem dynamiki plasuje go wyżej od rynku FMCG. To sprawia, że gastronomią interesują się hurtownicy, producenci i dystrybutorzy – podkreśla Renata Nowicka, starszy kierownik ds. rozwoju grupy klientów HoReCa w Makro Cash & Carry Polska. Zdaniem ekspertki w ub.r. największy wpływ na rozwój sektora miały przede wszystkim bary, lunch bary oraz fastfoody, których pojawiło się najwięcej. 

– Wśród wyzwań stojących przed właścicielami lokali gastronomicznych w 2020 roku znajdują się przede wszystkim dalszy problem z zatrudnieniem, wyszkoleniem i utrzymaniem wyszkolonego personelu, wzrost kosztów utrzymania lokali wynikających z podwyżek cen energii i najmu. Właściciele lokali mają też problemy z wyszukaniem lokalizacji odpowiednich do prowadzenia tego typu biznesu – uważa Renata Nowicka. Jej zdaniem w tym roku będą kontynuowane trendy, które wywarły znaczący wpływ na sektor gastronomiczny w ostatnich miesiącach.

– W 2020 roku nadal będą nadal rozwijać się restauracje polskie bazujące na produktach tradycyjnych, regionalnych i polskich. Zobaczymy też nową, zdrowszą odsłonę street food’ów, które będą serwowały więcej dań tradycyjnej kuchni polskiej i wegańskich – przewiduje Renata Nowicka. Uważa, że w segmencie lokali street food będzie przybywać lokali stacjonarnych, zaś liczba food trucków pozostanie na stabilnym poziomie. – Niewątpliwie będzie przybywać barów, fast foodów oraz punktów street food – mówi Nowicka.

Gastronomią rządzi zdrowie

Zdaniem ekspertki Makro obecne trendy sprzyjają branży gastronomicznej. – Instagram i inne media społecznościowe mocno wpływają na świadomość konsumentów. Coraz więcej osób ma uwadze dbanie o planetę oraz o zdrowie własne i bliskich. Widać zwrot w stronę diety wegańskiej i innych diet wykluczających, co ma związek nie tylko z modami, ale też nietolerancjami pokarmowymi, które ma coraz więcej Polaków. To wszystko stawia restauratorów przed wyzwaniem by tak komponować menu, aby znalazły się w nim potrawy odpowiadające różnym potrzebom konsumentów – komentuje Renata Nowicka. 


 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony