REKLAMAJACOBS - NA ŚWIĘTA - Baner Główny (17-23.12.2018)

(materiały własne)

Zespół 2Take.it opracował autorski system rozpoznawania treści na paragonach fiskalnych. Technologię tę wykorzystuje Ministerstwo Finansów w aplikacji mobilnej wspomagającej udział w Narodowej Loterii Paragonowej. Polska spółka stosuje swoją technologię w innowacyjnych programach lojalnościowych i planuje rozwój na rynkach zagranicznych.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Obecnie uruchomienie programu lojalnościowego nie jest ani tanie, ani szybkie. Najczęściej polega na stosowaniu kart i odpowiednich czytników. W powszechnym użyciu, w szczególności w małych firmach, są też pieczątki przybijane na kartkach. Nie pozwalają one jednak zbierać żadnych danych o kliencie (preferencji zakupowych, danych kontaktowych, wieku, płci, daty urodzenia, imienin, itp.).

Tymczasem im bardziej spersonalizowana komunikacja, tym jest ona bardziej skuteczna. Posiadając szczegółowe dane i możliwości dotarcia, można wysyłać inne komunikaty do kobiet i inne do mężczyzn, rozdawać rabaty na urodziny i imieniny, itp. Tak zwane targetowanie behawioralne zwiększa skuteczność dotarcia do klienta. Dotychczas było to jednak kosztowne narzędzie.

Specjaliści z firmy 2Take.it opracowali aplikację na urządzenia mobilne, która automatycznie czyta dane z paragonu - takie między innymi, jak nr NIP, nazwa firmy, kwota zakupu i odpowiednio przypisuje punkty lojalnościowe. Dzięki temu, aby rozpocząć wynagradzanie klientów za zakupy na podstawie zbieranych o nich danych i komunikować się z nimi, firma nie musi instalować sprzętu, wydawać kart i poświęcać czasu pracowników na obsługę. W zamian za nagrody, klient podaje swoje podstawowe dane takie na przykład, jak imię, e-mail, numer telefonu, datę urodzenia.

Technologia odczytywania danych z paragonu wykorzystywana jest od kilku dni w dużej skali w Narodowej Loterii Paragonowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów. Do tej pory, aby zgłosić się do loterii, trzeba było przepisywać ręcznie z paragonu szczegółowe dane. Dzięki aplikacji wystarczy nakierować kamerę smartfona na paragon i dane wypełniają się automatycznie. Aplikacja Loteria Paragonowa firmy 2Take.it jest jedyną zautoryzowaną przez Ministerstwo.

- To dla nas spore wyzwanie. W poprzedniej edycji loterii zostało przesłanych ponad 100 milionów paragonów. Dzięki aplikacji przewidywana jest jeszcze większa liczba. To dla nas również sprawdzian przed wdrażaniem największych programów lojalnościowych na świecie - mówi Krystian Dylewski, który rozwija projekt 2Take.it.

Rozwiązanie stwarza zupełnie nowe możliwości rozwijania programów lojalnościowych przez producentów. Obecnie, aby komunikować promocje, nowości i akcje marketingowe, producenci muszą kupować bardzo drogie bazy danych kontaktów od organizatorów innych programów lojalnościowych. Dzięki nowej platformie firmy będą mogły  wynagradzać swoich klientów bezpośrednio w oparciu o listy zakupów pobierane z paragonów (gromadząc jednocześnie dane, a przecież o to głównie chodzi w programach lojalnościowych).

Co ciekawe, kompleksowa platforma customer engagement pozwala na wynagradzanie klientów nie tylko za dokonane zakupy, ale także za aktywność społecznościową - na przykład dzielenie się ze znajomymi informacjami o marce (nowościach, zdjęciami produktu, itp.), zapraszanie znajomych (marketing wirusowy), odpowiedzi na pytania, itp. Model działania platformy mogą swobodnie wykorzystywać w swoich działaniach także agencje marketingowe, public relations, media i blogerzy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~nik 4 ponad rok temu

    coś słabo rozpromowana ta akcja. na stronie ani widu ani słychu o tym... skąd w ogóle takie info macie?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~soso 3 ponad rok temu

    @kayah Kurde dobrze, że mi się udao przed północą, bo juz się bałem i aż sprawdziłem w historii, kiedy zamknąłem kartę w przeglądarce i była 23:45. Dzięki za info! Trzymaj kciuki może wygram:)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~kayah 2 ponad rok temu

    Polecam też podobną akcję media experta, tylko trzeba tam zarejestrować paragon w dniu zakupu. Pilnujcie tego sobie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Olsztyn 1 ponad rok temu

    Sprytne! :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony