REKLAMAJACOBS - NA ŚWIĘTA - Baner Główny (17-23.12.2018)
Na zdj. Carrefour Pro w Warszawie

Na zdj. Carrefour Pro w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Kanał e-commerce odgrywa coraz większą rolę w strukturze sprzedaży produktów spożywczych. W USA odsetek kupujących za pośrednictwem sieci wynosi obecnie 48%, respondenci badania KPMG wskazują jednak, iż w 2019 roku zakupów online będzie dokonywało już 59% konsumentów. Jak wynika z raportu „Is there a new recipe for CPG success?” gwałtowny wzrost wynikać może z szybkiego rozwoju i upowszechniania nie tylko samych technologii cyfrowych, ale przede wszystkim rozbudowy infrastruktury sprzedawców, którzy zrozumieli, że kanały cyfrowe dają im szansę rozszerzania swoich możliwości sprzedażowych.

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Chochliki (17-20.12.2018)

Konieczność transformacji modeli biznesowych przez sieci handlowe, która wynika z coraz większej cyfryzacji klientów, powodować będzie w najbliższej przyszłości kolejną falę przejęć i połączeń na rynku. Z badania KPMG przeprowadzonego wśród zarządów globalnych sieci handlowych i producentów wynika, iż to właśnie w przejęciach i fuzjach zarządzający widzą szansę na szybką transformację swoich modeli biznesowych. Ich zdaniem zmiany organiczne mogą okazać się zbyt wolne w stosunku do dynamicznie zmieniającego się rynku i konsumentów. Najwięksi gracze decydują się również na tworzenie środowisk, które umożliwią rozwój startupów budujących nowoczesne cyfrowe systemy wsparcia sprzedaży.

Wyzwania na rynku dóbr konsumpcyjnych

Od producentów i sprzedawców dóbr konsumpcyjnych wymaga się poważnej rewizji swoich modeli działania, bowiem samo uruchamianie i rozwój kanałów cyfrowych może okazać się niewystarczające. Zmiany dokonujące się na rynku stanowią ogromne wyzwanie dla całego łańcucha wartości na rynku dóbr konsumpcyjnych. Sieci handlowe czekają istotne inwestycje w rozwój systemów sprzedaży online z jednoczesnym utrzymaniem obecnej infrastruktury sklepowej oraz atrakcyjną ofertą cenową dla konsumentów.

Ponadto może to doprowadzić do sytuacji, w której dostawcy i sieci handlowe będą musiały znaleźć inne modele współpracy, pozwalające im na funkcjonowanie w nowej rzeczywistości. Można się więc spodziewać znacznego rozwoju wspólnych przedsięwzięć dużych marek produktowych i sieci handlowych adresowanych przede wszystkim do odbiorców w kanałach cyfrowych.

- Badając zachowania konsumenckie również w Polsce obserwujemy wzrost udziału kanałów cyfrowych w sprzedaży. Widać to przede wszystkim w sektorze modowym. Jak wynika z raportu KPMG na temat rynku mody w Polsce, już 74% respondentów wskazało, iż kupowało odzież lub obuwie przez internet. Wartościowo udział sprzedaży odzieży w internecie kształtuje się na relatywnie niskim poziomie ok. 10%, jednak jej wartość wzrasta o 20% każdego roku. Są to już wielkości, których nie może ignorować żaden z detalistów lub producentów – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.

Integracja strategii cyfrowych

Zmiany zachodzące na rynku będą również wymuszały innego rodzaju podejście do badania i segmentacji kupujących. Marki produktowe, jak i detaliści będą musieli – budując swoje strategie komunikacyjne, promocyjne czy sprzedażowe – uwzględnić również zaawansowanie konsumentów w wykorzystywaniu technik cyfrowych w procesie zakupowym.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony