REKLAMANaturio - baner główny - grudzień_styczeń
Na zdj. Carrefour Pro w Warszawie

Na zdj. Carrefour Pro w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Strona 2 z 3
REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Chochliki (17-20.12.2018)

Na podstawie wyników prowadzonych badań, KPMG wyróżnia 4 grupy konsumentów bazujące na ich zaawansowaniu w dokonywaniu zakupów online. „Pionierzy online” – to najbardziej zaawansowani kupujący w sieci – już ponad 40% ich wydatków na artykuły spożywcze odbywa się za pośrednictwem e-commerce. Są to osoby zazwyczaj młode (poniżej 35. roku życia), poszukujące dobrych jakościowo produktów, często i chętnie korzystający z promocji.

Kolejnym wyróżniającym się segmentem są tzw. „Następni w kolejności” czyli „Adopterzy”. Jest to grupa konsumentów, która coraz częściej sięga do kanałów cyfrowych, aby dokonać zakupu (obecnie kupuje mniej niż 20% swoich zakupów w sieci, ale deklaruje wzrost udziału zakupów online). Do tej pory dokonywali zakupów głównie w dużych hipermarketach, do których zazwyczaj musieli dojechać ze swojej miejscowości.

Trzecim segmentem są „Początkujący w sieci” – ta grupa kupujących jeszcze z rezerwą podchodzi do kanału online i traktuje go jako uzupełnienie możliwości zakupowych. Rzadko wykorzystuje kanały cyfrowe – zwykle gdy nie mogą czegoś kupić w sklepie tradycyjnym lub gdy różnica w cenie jest bardzo istotna. Czwartym segmentem są „wielbiciele sklepów tradycyjnych” – jest to grupa, która w ogóle nie rozważa rozpoczęcia zakupów w sieci. Zazwyczaj są to konsumenci starsi – 80% osób należących do tego segmentu jest w wieku powyżej 35 lat.

- Zmiany obserwowane przez nas na rynkach sprzedaży dóbr konsumpcyjnych wskazują, iż rewolucja cyfrowa będzie przebiegała w nieco inny sposób niż w przypadku usług. Te ostatnie ewidentnie przenoszą się do świata cyfrowego sukcesywnie wypierając tradycyjne formy sprzedaży. Natomiast w przypadku sprzedaży dóbr konsumpcyjnych rynek idzie w kierunku wielokanałowości – kupujący w swoich procesach zakupowych potrzebują przechodzić z kanału do kanału (np. otrzymują ofertę w kanale cyfrowym, sprawdzają produkt w rzeczywistym sklepie, ale ostatecznie finalizują zakup w sieci, a towar zostaje dostarczony im do domu). Obecnie w Polsce coraz więcej producentów odzieży, dostawców materiałów budowlanych czy detalistów spożywczych obok rozwijania sieci własnych sklepów otwiera możliwości zakupu towarów również w kanale cyfrowym, podczas gdy sklepy czy platformy internetowe zaczynają otwierać swoje showroomy, w których klienci mogą zapoznać się z towarami i uzyskać informacje od konsultanta – mówi Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony