REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)

We wszystkich sklepach sieci Reserved wdrożono elektroniczne metki. Jacek Kujawa, wiceprezes LPP jako główne korzyści wymienia lepszą dostępność towaru dla klientów oraz pełniejszą kontrolę nad zatowarowaniem sklepu. Inwentaryzacja skróciła się 100-krotnie. Sieć zapowiada dalszą automatyzację sklepów.

REKLAMA

(mat. prasowe)

LPP, największa firma odzieżowa w Polsce, zapowiadało wprowadzenie elektronicznych metek do salonów Reserved w Polsce do końca 2019 r. i właśnie je wdrożyło. Jacek Kujawa, podsumowując wprowadzenie tego rozwiązania powiedział: - Przed nami czas na pierwszy bilans korzyści. Możemy dokładnie kontrolować to, co jest na sali sprzedaży i osiągamy blisko 100 proc. zgodności z naszymi założeniami. To oznacza poprawę dostępności towaru dla klientów o około 15 proc. Elektroniczne metki usprawniają także procesy w salonie.

Dodatkowo, co bardzo ważne z punktu widzenia pracowników, proces inwentaryzacji skrócił się około 100-krotnie, a czas rejestracji towaru przy kasie zmniejszył się o około 70 proc. Dlatego sieć planuje wdrożenie RFID i elektronicznych metek także w pozostałych markach - Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka zapowiada, że będzie analizować kolejne możliwości, jakie daje technologia RFID. A jest ich sporo. RFID umożliwia np. rezygnację z kas, bo system automatycznie szczytuje informacje o tym, co klient zabiera ze sobą. Po dokonaniu płatności po prostu opuszcza sklep z zakupionym towarem.

We wrześniu wiceprezes LPP, Przemysław Lutkiewicz, zapowiedział, że właśnie w automatyzacji sprzedaży upatruje szansy na ograniczenie kosztów po podwyżce płacy minimalnej. - Ten ruch będzie miał, oczywiście, wpływ na naszą działalność. Będziemy inwestować w automatyzację – skomentował konieczność podnoszenia wynagrodzeń. Dodał, że jest za wcześnie, aby mówić o konkretnych rozwiązaniach i krokach, jakie podejmie firma.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (6)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Połek 6 2 miesiące temuocena: 100% 

    Jak się chce odnosić sukces to trzeba wprowadzać nowoczesne rozwiązania technologiczne. Inaczej zostanie się w tyle. Wszędzie na świecie to normalne, że firmy idą z duchem czasy i korzystają z tego co nam rozwój technologiczny.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~postep 5 2 miesiące temu

    W każdej branży jest automatyzacja. Żadne zaskoczenie. To się nazywa postęp. Z czasem role ludzi zastępują maszyny. Niepotrzebne zawody odchodzą w zapomnienie, na to miejsce powstają nowe zawody i nowe miejsca pracy. Taka kolej rzeczy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~TT 4 2 miesiące temu

    Gdzieś widziałem, że zatrudniają ponad 20 tysięcy ludzi. Nie powiedziałbym, że to jest mało pracowników.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~DoD 3 2 miesiące temuocena: 100% 

    Mało? Pokaż mi drugą taką spółkę w Polsce która zatrudnia podobną liczbę osób.LPP w tej kwestii robi kawał dobrej roboty.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~D. 2 2 miesiące temu

    Juz i tak maja malo pracownikow

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~fijas 1 2 miesiące temu

    Świat idzie do przodu i LPP to wykorzystuje, to mądre podejście. A i tak w całej Polsce spółka zatrudnia około25 tysięcy pracowników. To bardzo dobry wynik.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony