REKLAMAJACOBS - NA ŚWIĘTA - Baner Główny (17-23.12.2018)
Richard Bergfors, CEO Max Premium Burgers

Richard Bergfors, CEO Max Premium Burgers (Max Premium Burgers)

Richard Bergfors, CEO Max Premium Burgers w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl: - W 2019 roku zainwestujemy w Polsce około 20 mln euro. Planujemy uruchomić 6-8 nowych placówek, choć wszystko zależy od tego, w jakim tempie będą wydawane zgody na budowę. Rok 2018 mieliśmy zakończyć liczbą ośmiu lokali, są cztery, za to każda wypracowuje zakładane obroty – mówi szef Max Premium Burgers.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Max Premium Burgers to szwedzka rodzinna firma, o której mało kto w Polsce słyszał, a hamburgery kojarzą się u nas głównie z szyldami McDonald’s, których jest ponad 400. Wierzy Pan, że jest u nas miejsce dla kolejnej sieciowej burgerowni?

Tak, bo Max Premium Burgers jest najstarszą siecią serwującą burgery w Europie, 50 lat temu w północnej Szwecji założyli ją moi rodzice. W Europie nie było jeszcze McDonalds’a. Do dziś jesteśmy rodzinnym przedsiębiorstwem, a w biznesie kierujemy się zupełnie inną filozofią niż wielkie korporacje, stawiamy na jakość, przeprowadzamy setki paneli konsumenckich, dzięki czemu wiemy, jak goście odbierają smak naszych dań i ich jakość.

Jesteśmy też odpowiedzialni społecznie, dbamy o środowisko, co również nas wyróżnia. Max jest pierwszą na świecie siecią szybkiej obsługi, która podaje wartości emisji i rekompensuje wpływ swoich produktów na środowisko.

Od 2008 roku niwelujemy naszą całkowitą emisję gazów cieplarnianych, sadząc 1,8 milionów drzew w Afryce. Od czerwca 2018 roku nasze menu składa się z burgerów pozytywnych dla klimatu, Max usuwa część dwutlenku węgla, który już został wyemitowany do atmosfery. Poprzez sadzenie drzew, absorbujemy więcej węgla z atmosfery niż całkowita emisja z naszych produktów. Wyniki netto tego procesu są pozytywne.

Max wprowadził także na rynek najszerszą ofertę „zielonych” burgerów – wegetariańskich i dla wegan, które są częścią tzw. Zielonego Menu. Dążymy do tego, aby w 2022 roku co drugi burger sprzedany w restauracjach Max był z innego surowca niż wołowina. Osiągnięcie tego celu doprowadzi do 30 proc. redukcji emisji dwutlenku węgla przez firmę w ciągu zaledwie siedmiu lat.

Jaką macie pozycję w Szwecji?

Prowadzimy 125 lokali, roczne obroty pojedynczego punktu przekraczają 3,2 mln euro, a łączne obroty firmy sięgają około 360 mln euro. Są wyższe niż obroty McDonald’sa, który prowadzi w Szwecji 200 restauracji.

McDonald’s ma z nami pod górkę. Szwecja była pierwszym krajem na świecie, w którym zlikwidowali kilka niedochodowych placówek. W Szwecji nasza marka cieszy się ogromnym zaufaniem, nie zamknęliśmy żadnego lokalu. Ja sam uwielbiam otwierać nasze restauracje tuż obok lokali McDonald’sa. Oczywiście nigdy nie będziemy równie duzi jak oni, ale nie o to nam chodzi.

Jak po roku obecności w Polsce ocenia pan potencjał naszego rynku?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony