REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-13 kwietnia 2020)
Rob Philipson, członek zarządu Spar Group

Rob Philipson, członek zarządu Spar Group (fot. Spar Group)

Strona 12 z 16
REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk Pomaga - Belka w artykułąch (06.04 - 01.03.2020)

Zamierzacie realizować strategię Piotra i Pawła i być głównym operatorem spożywczym w centrach handlowych, czy wolicie otwierać tam mniejsze sklepy typu Spar Express?

Odpowiedzi są bardzo proste i jednocześnie bardzo złożone. Formaty sklepów będą dostosowane do warunków panujących w danej lokalizacji. Są miejsca, gdzie chce się być dominującym graczem, i miejsca, gdzie będziemy tym, co my nazywamy "sklepem przechwytującym" – przechwytującym klientów, zanim ci dotrą do głównego sklepu. Jesteśmy elastyczni, ponieważ w centrach handlowych możemy otwierać sklepy w każdym z naszych trzech formatów.

W głównych węzłach komunikacji miejskiej, obok stacji autobusowych, wybralibyśmy Spar Express i prawdopodobnie 70% powierzchni sklepu zostałoby przeznaczone na produkty świeże i gotowe do spożycia, ponieważ tego właśnie oczekują konsumenci – nie proszków do prania i dezodorantów czy czegokolwiek innego. Gdziekolwiek będziemy, stworzymy wyjątkowy sklep – dopasowany do rynku, na którym funkcjonuje. Tak właśnie robimy w Spar: nigdzie na świecie żaden z 13 000 sklepów Spar nie jest taki sam.

Czy uważacie, że hiperlokalizacja będzie waszą przewagą konkurencyjną w Polsce?

Zgadza się. Możemy wybrać format sklepu, który jest według nas najbardziej odpowiedni i najbardziej opłacalny. Tworzymy przede wszystkim sklepy dla niezależnych partnerów detalicznych. Musimy upewnić się, że format, który im proponujemy, i w który inwestują, szybko przyniesie zyski. Nie możemy kierować się filozofią korporacji – która zakłada, że można przez dwa lata tracić pieniądze, ale i tak ostatecznie osiągnąć zysk. Musimy zarabiać dla sprzedawcy od pierwszego dnia, w przeciwnym razie będzie niezadowolony.

Jakie są Wasze szacunki dotyczące rozwoju sieci Spar w Polsce w ciągu najbliższych 2-3 lat? Ile nowych sklepów otworzycie?

Naszym celem jest 50 nowych sklepów rocznie, począwszy od 2020 roku. Tego właśnie wymagają od nas nasze biznes plany. Mogą to być zarówno inwestycje typu greenfield, przemiany istniejących sklepów, jak i przejęcia. Jeśli przekroczymy te założenia – to będzie wspaniale.

A jakie są wasze plany dla e-grocery? Zamierzacie rozwijać e-commerce, czy uśmiercicie serwis internetowy Piotra i Pawła?

Nie uśmiercimy go... e-commerce to nie łatwy temat. Może to być kontrowersyjne, ale twierdzę, że jeśli chcesz zarobić małą fortunę, to musisz pójść w e-commerce, bo możesz zacząć biznes mając wielką fortunę i ją po prostu stracić.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 28

  • 25
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (8)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Curious 8 4 miesiące temuocena: 0% 

    Skoro tak niby przestrzegają prawa i wyroków w nasz kraju jak mówią, to dlaczego otworzyli sklep pod logo Spar, skoro sąd ponoć im zakazał bo BacPol przecież ma już sieć Spar w Polsce?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Zizitop 7 4 miesiące temuocena: 80% 

    Przy takiej ekipie czyli TS i społka, czekają Pana, Panie Rob same straty.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Obserwator 6 4 miesiące temuocena: 33% 

    Piotr i Paweł nie pojawił się przypadkowo, tylko Bać-Pol w ramach zaproszenia Afrykanerów zainteresował ich szyldem. A wejście Spar Group nie tyle było wymuszone sytuacją Bać-Polu, co Spar Group najzwyczajniej wykorzystała sytuację w jakiej znalazła się ta polska spółka... Smutne to.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gracz 5 4 miesiące temuocena: 0% 

    Więcej Ukraińców do magazynu zatrudnić, na 40 osób może 5-6 coś potrafi zrobić.

    oceń komentarz
  • ~ter 4 4 miesiące temuocena: 100% 

    Ciekawe co charakterystycznego moga zaproponowac Polakom. Skupianie sie w wywiadzie na konkurowaniu z brudna Biedronka i jej asortymentem dla najmniej wymagajacych klinetow to kolejne ciagniecie handlu w PL w dol, rownanie do mulu. Czy Spar sprowdzi do Polski artykuly ze swojej czesci swiata? Co chce zaoferowac polskim klientom, co go wyrozni na tle konkurencji? Hiper_Carrefoury stawiaja na roznorodnosc, daja duzo Francji. Lidle opieraja sie na monotonii spozywczej, urozmaicajac ja tygodniami tematycznymi. Bieda jest chyba skierowana do odpornych psychicznie i fizycznie, zdesperowanych kilientow, ktorych nie odstrasza brud, balagan i kolejki do kas Zas wiekszosc mniejszych sklepow (Stokrotki, Dina, D.Centrum itp.) oferuje dokladnie to samo. Ciekawe gdzie widzi sie Spar.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Przedstawiciel Handlowy 3 4 miesiące temuocena: 40% 

    Wszystko pięknie powiedziane tylko dlaczego sklepy Piotra i Pawła zaopatrują się w towar w Eurocashu , Makro itp.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Beengood_bee 2 4 miesiące temuocena: 47% 

    Dynamiczna ekspansja, być może poprzez akwizycję ogryzionych zwłok Tesco. Buńczuczne zapowiedzi, że nie boją się Biedronki....no cóż niektóre mròwki nie lękają się słoni, bo ich nie znają

    oceń komentarz
  • ~ciekawy 1 4 miesiące temu

    czyzby ów Pan z wielkopolski z pewną siecią....??

    oceń komentarz
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony