REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-13 kwietnia 2020)
Rob Philipson, członek zarządu Spar Group

Rob Philipson, członek zarządu Spar Group (fot. Spar Group)

Strona 2 z 16
REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

Nasza konkurencja w RPA zdecydowała się wejść na rynki innych krajów afrykańskich. My byliśmy już obecni w wielu krajach Afryki – z dużymi sukcesami – i nie wierzyliśmy w to, że wejście do Nigerii czy Kenii będzie dla nas właściwym posunięciem. Jak już wspominałem, chcieliśmy inwestować w twardą walutę, z uwagi na słabnący rand. Musieliśmy inwestować w krajach, których gospodarki są stabilniejsze.

Kiedy zaczęliście myśleć o przejęciu Piotra i Pawła?

Piotr i Paweł wydarzył się bardziej przypadkowo niż celowo. Była to okazja do nabycia znaczącej infrastruktury i dostarczenia temu biznesowi trochę świeżego powietrza. To naprawdę jest tak proste – znaleźliśmy się w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie.

Jakie aktywa Piotra i Pawła najbardziej Was interesowały?

Interesowali nas pracownicy, centra dystrybucyjne i oczywiście sklepy, które dały nam sieć około 65 punktów. Są to dla nas ważne fundamenty do uruchomienia działalności sieci.

Czy możecie zdradzić jakieś szczegóły dotyczące struktury transakcji nabycia Piotra i Pawła?

Przejęliśmy 80% akcji Grupy Piotr i Paweł. Zgodnie z naszą umową, jest też partner dla pozostałych 20% udziałów. Jest to polski partner, który postanowił pozostać anonimowy.

Czy to przedsiębiorca znany już w polskim sektorze detalicznym?

To bardzo istotny i szanowany polski biznesmen. Przepraszam, ale to wszystko, co mogę na ten temat powiedzieć.

Czy Capital Partners w pełni wychodzą z inwestycji?

Na razie prawdopodobnie przez kilka miesięcy zachowają 20% udziałów, ale ostatecznie wycofają się z inwestycji. Jedynym powodem, dla którego zachowują akcje, jest wsparcie w procesie sanacji. Następnie Capital Partners odsuną się na bok, a do gry dołączy nowy partner.

Czy są jeszcze jakieś informacje, które możecie ujawnić?

Umowa jest polubowna. Wszyscy są z niej zadowoleni – dlatego ją sfinalizowaliśmy. Wcześniej zadawano wiele pytań, czemu przeniesienie udziałów było przesunięte w czasie. Chodziło o uwzględnienie transakcji od nowego roku finansowego, by ułatwić kwestie raportowania. Nasz rok obrotowy zakończył się 30 września a transakcja miała miejsce 1 października.

Czy transakcja została sfinansowana z waszego własnego kapitału?

Wiele różnych instytucji finansowych przyczyniło się do tej transakcji. Nasza łączna inwestycja dotychczas wynosi około 60 milionów euro.

Dlaczego zdecydowaliście się na zakup walczącej o życie sieci Piotr i Paweł, zamiast zacząć z czystą kartą w Polsce?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 28

  • 25
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (8)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Curious 8 4 miesiące temuocena: 0% 

    Skoro tak niby przestrzegają prawa i wyroków w nasz kraju jak mówią, to dlaczego otworzyli sklep pod logo Spar, skoro sąd ponoć im zakazał bo BacPol przecież ma już sieć Spar w Polsce?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Zizitop 7 4 miesiące temuocena: 80% 

    Przy takiej ekipie czyli TS i społka, czekają Pana, Panie Rob same straty.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Obserwator 6 4 miesiące temuocena: 33% 

    Piotr i Paweł nie pojawił się przypadkowo, tylko Bać-Pol w ramach zaproszenia Afrykanerów zainteresował ich szyldem. A wejście Spar Group nie tyle było wymuszone sytuacją Bać-Polu, co Spar Group najzwyczajniej wykorzystała sytuację w jakiej znalazła się ta polska spółka... Smutne to.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gracz 5 4 miesiące temuocena: 0% 

    Więcej Ukraińców do magazynu zatrudnić, na 40 osób może 5-6 coś potrafi zrobić.

    oceń komentarz
  • ~ter 4 4 miesiące temuocena: 100% 

    Ciekawe co charakterystycznego moga zaproponowac Polakom. Skupianie sie w wywiadzie na konkurowaniu z brudna Biedronka i jej asortymentem dla najmniej wymagajacych klinetow to kolejne ciagniecie handlu w PL w dol, rownanie do mulu. Czy Spar sprowdzi do Polski artykuly ze swojej czesci swiata? Co chce zaoferowac polskim klientom, co go wyrozni na tle konkurencji? Hiper_Carrefoury stawiaja na roznorodnosc, daja duzo Francji. Lidle opieraja sie na monotonii spozywczej, urozmaicajac ja tygodniami tematycznymi. Bieda jest chyba skierowana do odpornych psychicznie i fizycznie, zdesperowanych kilientow, ktorych nie odstrasza brud, balagan i kolejki do kas Zas wiekszosc mniejszych sklepow (Stokrotki, Dina, D.Centrum itp.) oferuje dokladnie to samo. Ciekawe gdzie widzi sie Spar.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Przedstawiciel Handlowy 3 4 miesiące temuocena: 40% 

    Wszystko pięknie powiedziane tylko dlaczego sklepy Piotra i Pawła zaopatrują się w towar w Eurocashu , Makro itp.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Beengood_bee 2 4 miesiące temuocena: 47% 

    Dynamiczna ekspansja, być może poprzez akwizycję ogryzionych zwłok Tesco. Buńczuczne zapowiedzi, że nie boją się Biedronki....no cóż niektóre mròwki nie lękają się słoni, bo ich nie znają

    oceń komentarz
  • ~ciekawy 1 4 miesiące temu

    czyzby ów Pan z wielkopolski z pewną siecią....??

    oceń komentarz
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony