REKLAMANaturio - baner główny - grudzień_styczeń

(fot. mat. prasowe)

- Facebook to przede wszystkim miejsce people-based marketing, czyli marketingu, który jest skierowany do konkretnych osób, a nie tzw. cookies - mówi w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Robert Bednarski dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią. Jak zaznacza, Facebook już posiada narzędzia, które służą m.in. do praktycznego wykorzystania baz danych firm z branży handlowej.

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Chochliki (17-20.12.2018)

Jak ważny dla Facebooka jest sektor małych i średnich przedsiębiorstw, szczególnie tych działających w branży handlowej i FMCG?

W Polsce mamy około 1,9 mln firm z sektora MSP. Tworzą one około 70 proc. wszystkich miejsc pracy. To jeden z najważniejszych sektorów biznesowych w Polsce, który spowodował, że mamy obecnie tak pozytywną sytuację gospodarczą. Z drugiej strony kiedy patrzymy na użytkowników Facebooka czy Instagrama, to sektor ten jest jednym z najbardziej aktywnych na naszych platformach. Wiele polskich firm potrafi świetnie wykorzystać narzędzia, jakie daje im Facebook. Dlatego też chcieliśmy do nich dotrzeć i przygotowaliśmy specjalne wydarzenie – Facebook Wspiera Społeczności.

Jak duża grupa przedsiębiorców działa na Facebooku?

Na całym świecie około 80 mln firm z sektora MSP posiada konto na Facebooku, a 25 mln na Instagramie. To gigantyczna grupa. Mówię to zarówno z perspektywy światowej gospodarki, jak i naszej platformy. Firmy za pośrednictwem Facebooka czy Instagrama tworzą treści, kontaktują się z klientami. Wiele z nich wręcz zatrudnia osoby dedykowane wyłącznie działalności w mediach społecznościowych. Dzięki temu mamy poczucie, że Facebook i Instagram realnie przyczyniają się nie tylko do rozwoju firm, ale i pozytywnie wpływają na rynek pracy. Chcemy pomagać budować społeczności, budować miejsca pracy i zbliżać ludzi. To są fundamenty naszej działalności. Przykładowo, rozmawiamy w Przestrzeni - to nowe miejsce na mapie Warszawy, uruchomiliśmy je w maju, ale jego koncepcja powstała w naszych głowach znacznie wcześniej. To centrum dedykowane społeczenościom, miejsce wymiany wiedzy i doświadczeń dla każdego, kto chce dowiedzieć się czegoś ciekawego o świecie cyfrowym i o tym, jak z niego korzystać. Tworzymy programy, które pomagają konkretnym grupom ludzi, organizujemy szkolenia i projekty edukacyjne.

Ciekawe jest to, że firma, która wyrosła ze strefy cyfrowej, teraz wchodzi do świata rzeczywistego…

Świat cyfrowy jest mocno zakorzeniony w świecie rzeczywistym. Miesięcznie na Facebooka loguje się 2,2 mld ludzi na całym świecie. Tylko z tego powodu wchodzimy do rzeczywistości – bo wpływamy na życie każdego z nich. Ludzie spędzają czas na Facebooku, korzystają ze smartfonów. Chcemy pomagać im budować społeczności nie tylko na platformie, ale też w świecie rzeczywistym.

Facebook i Instagram to przede wszystkim miejsca komunikacji między markami a klientami. Na tym nie koniec, bo przykładowo niedawno wprowadziliście Marketplace, czyli narzędzie do wymiany czy handlu rzeczami. Czy myślicie o tym, by udostępnić taką usługę także dla biznesu?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Tomek_tomek 1 26 dni temu

    Pełna zgoda, żeby odnieść sukces trzeba podejmować decyzje szybko, jednak trzeba to robić na podstawie zbieranych danych. Inaczej firma zaczyna błądzić i zgadywać co może zadziałać. Na początku stawiamy jakąś hipotezę w oparciu o dane, a potem próbujemy wykazać, że to rzeczywiście działa. W ten sposób sprawy poruszają się do przodu. Natomiast narzędzi do mierzenia i zbierania danych jest sporo. Analytics to podstawa, do tego są narzędzia Yandex, Calltracker, Brand24 i wiele innych.

    Edytowany: 26 dni temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony