REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

PRZEMYSŁ I PRODUCENCI

 

17 października 2019, 13:22

Polacy cenią rodzimą żywność

Polacy cenią rodzimą żywność (fot. Pixabay CC0)

Ponad 60 proc. Polaków deklaruje, iż jest gotowych zapłacić więcej za rodzimą żywność wytworzoną w sposób ekologiczny,  blisko 30 proc. zwraca uwagę na polskie pochodzenie produktu, a aż 94 proc. uważa, że polskie towary smakują lepiej. Takie są wyniki pierwszego raportu wchodzącego w skład cyklu badań opinii publicznej w projekcie Polski Monitoring Opinii.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Coraz częściej rodzime towary stają się polskim znakiem rozpoznawczym w innych krajach. Potwierdzają to dane Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Od początku 2019 roku. kontynuowana jest wzrostowa tendencja w eksporcie towarów rolno-spożywczych. Wartość eksportu towarów rolno-spożywczych w okresie styczeń - czerwiec 2019 r. wyniosła 15,4 mld euro i była o ponad 8 proc. wyższa niż rok wcześniej. Jednocześnie import ukształtował się na poziomie 10,4 mld euro, o około 5 proc. wyższym niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. W rezultacie dodatnie saldo wymiany zwiększyło się o około 17 proc., do 5 mld euro.

Jak przekonują eksperci, rosnąca produkcja oraz eksport rodzimych produktów to efekt ich wysokiej jakości, którą coraz częściej doceniają również Polacy, choć głównym kryterium zakupowym nadal pozostaje cena – tak deklaruje 58 proc. respondentów. Z kolei odpowiednio 38 proc. badanych uważa, że czynnikiem determinującym intencje zakupowe jest zarówno skład produktu, jak i data jego przydatności. Patriotyzm konsumencki objawiający się wyborem rodzimych produktów deklaruje co trzeci Polak.

- Polacy wciąż kierują się ceną przy wyborze produktów, aczkolwiek fakt, że są w stanie zapłacić więcej za polską żywność wytworzoną w sposób ekologiczny (69 proc. respondentów) pozwala patrzeć z optymizmem na sytuację producentów. – twierdzi Marcin Duma, prezes IBRiS - Co równie istotne, większość Polaków utożsamia rodzime towary z dobrym smakiem (94 proc.), bezpieczeństwem dla konsumenta (84 proc.) oraz posiadaniem odpowiednich wartości odżywczych (81 proc.) – potwierdza to rosnącą reputację naszych towarów na krajowym rynku – dodaje Marcin Duma.

Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-6 października 2019 r. przez Fundację IBRiS metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na próbie reprezentatywnej 1100 pełnoletnich mieszkańców Polski. Cały projekt to wspólna inicjatywa PKO Banku Polskiego, Fundacji Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) oraz Forum Zrównoważonej Technologii. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony