REKLAMAKORAL - SORBET - Baner Główny (kwiecień 2020)

(fot. pixabay.com)

W restauracjach Ikea można zjeść nowe danie roślinne: penne z wegańskim sosem bolońskim i „roślinnym” mięsem. Receptura potrawy powstała we współpracy z The Vegetarian Butcher – marką Unilever.

REKLAMA

Jest to kolejny bezmięsny posiłek w ofercie Ikea, która wcześniej wprowadziła m.in. roślinne klopsy, wege hot dogi i lody. W ten sposób Ikea realizuje cele zrównoważonego rozwoju i odpowiada na oczekiwania klientów dotyczące etycznej i bardziej ekologicznej konsumpcji.

Już 23 proc. osób na świecie deklaruje, że stara się zmniejszać spożycie mięsa, którego produkcja jest wielokrotnie bardziej emisyjna od roślinnej. Coraz większa ilość konsumentów chce jeść zdrowiej i nie sprawiać cierpienia zwierzętom swoimi wyborami zakupowymi.

Ten globalny trend zyskuje popularność także w Polsce. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w maju 2019 roku przez Roślinniejemy, aż 73 proc. polskich konsumentów jest skłonnych ograniczyć spożycie mięsa na rzecz jego roślinnych alternatyw – o ile będą one spełniać ich oczekiwania co do korzystnego wpływu na zdrowie, smaku oraz ceny.

– W Ikea pozostajemy w bieżącym kontakcie z klientami, sprawdzamy ich oczekiwania i śledzimy globalne trendy – deklaruje Tomasz Jachimczak, Country Commercial & Range Manager z Ikea. – Dlatego wprowadzamy w naszych restauracjach roślinne opcje. Liczymy na to, że nowe penne z wegańskim sosem bolońskim, przygotowane we współpracy z The Vegetarian Butcher, przypadnie do gustu gościom restauracji Ikea – dodaje Tomasz Jachimczak.

– Produkty The Vegetarian Butcher to wegetariańskie mięso niczym nie ustępujące pod względem tekstury i smaku mięsu zwierzęcemu – tłumaczy Adrian Kociemba, Food Service Marketing Lead North&East Europe z Unilever. – Jest stworzone przez miłośników mięsa dla miłośników mięsa, dzięki czemu dostarcza takich samych doświadczeń smakowych, co klasyczne mięso – dodaje.

Odwzorowywanie smaku mięsa to z jednej strony, odpowiedź na potrzeby konsumentów – badania wskazują bowiem, że aż 89 proc. bezmięsnych posiłków jest wybieranych przez osoby nie będące wegetarianami. Z drugiej zaś to ukłon w stronę szefów kuchni, którzy poszukują składników i półproduktów roślinnych, które w prosty sposób mogą włączyć w swoje menu.

Nowe trendy w gastronomii sprawiają, że roślinne menu jest coraz częściej obecne w różnych konceptach restauracyjnych i coraz bardziej pożądane przez gości. Współpraca Ikea z The Vegetarian Butcher to odpowiedź na te trendy oraz na zmieniający się świat, w którym goście coraz większą wagę przykładają do dbania o swoje zdrowie, środowisko i dobrostan zwierząt.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony