REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)
Delikatesy Centrum

Delikatesy Centrum (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Grupa Eurocash zanotowała w I kwartale br. wzrost sprzedaży zarówno w segmencie detalicznym, jak i hurtowym. Wzrosła także liczba placówek należących współpracujących z giełdową firmą na zasadzie franczyzy, oraz placówek własnych Eurocashu.

REKLAMA

W I kwartale br. przychody w segmencie hurtu wyniosły 4,11 mld złotych. Dla porównania, rok temu było to 3,97 mld złotych. Jeśli chodzi o segment detaliczny, łączna sprzedaż wyniosła w nim 1,3 mld złotych. W I kwartale 2018 roku było to "zaledwie" 968 mln złotych.

Tak duża różnica wynika z uwzględnienia w wynikach sieci Mila, przejętej w międzyczasie przez Eurocash. Jej wyniki zwiększyły przychody w całej firmie o 342 mln złotych.

Liderem, jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży w detalicznej części Grupy Eurocash, pozostaje franczyzowa część sieci Delikatesy Centrum. Przychody generowane przez sklepy spod tego szyldu wyniosły w I kwartale niecałe 493 mln złotych. Rok temu było to 488 mln złotych, co oznacza wzrost o 0,9 proc.

Przychody w sklepach własnych Delikatesy Centrum wzrosły ze 182 mln złotych do 185 mln złotych. Pod koniec marca w całej Polsce działały 1333 sklepy Delikatesy Centrum. Rok temu było ich 1219.

Jeśli chodzi o sklepy Eko, sprzedaż w I kwartale wyniosła 198 mln złotych. Przed rokiem było to 196 mln złotych. Z kolei sprzedaż w Inmedio wzrosła z 103 do 110 mln złotych.

Eurocash nie wyodrębnia przychodów sklepów swoich franczyzobiorców. Podaje jednak ile sklepów liczy dana sieć. Przykładowo, sieć Abc liczyła pod koniec marca 8632 placówek. Rok temu było to 8368 sklepów. Jeśli chodzi o inne sieci partnerskie i franczyzowe, to pod koniec marca było ich 5055 (chodzi o szyldy: Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, PSD). Rok temu działało 4 907 tego rodzaju placówek.

Bez zmian pozostała liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry. Podobnie jak w roku ubiegłym, działało 180 oddziałów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony