REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)

PROMOCJE I MARKETING

 

10 września 2018, 11:31

Rossmann ma najpopularniejszą aplikację mobilną

Rossmann ma najpopularniejszą aplikację mobilną (fot. Konrad Kaszuba)

Obecnie z aplikacji korzysta 60 proc. uczestników takich programów. Największą zaletą zdaniem użytkowników jest brak konieczności posiadania karty plastikowej, a najczęściej wykorzystywaną funkcją – sprawdzanie aktualnych promocji – wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Aplikacje mobilne na stałe weszły do codziennego użycia wielu konsumentów, również tych korzystających z programów lojalnościowych. Liderem jest zdecydowanie Klub Rossmann, z którego aplikacji korzysta niemal trzykrotnie więcej użytkowników (31 proc.) niż z aplikacji kolejnego w zestawieniu programu Payback (12 proc.).

Osoby korzystające z aplikacji mobilnych programów podkreślają, że ich główną zaletą jest brak konieczności posiadania karty plastikowej (60 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: otrzymywanie powiadomień o aktualnych promocjach (54 proc.) oraz możliwość sprawdzania salda rachunku i historii transakcji (51 proc.).

Najczęściej używaną funkcjonalnością aplikacji programów lojalnościowych jest sprawdzanie aktualnych promocji.

Z kolei uczestnicy niekorzystający z aplikacji najczęściej jako powód wskazują brak takiej potrzeby (58 proc.). 12 proc. respondentów twierdzi, że tego typu aplikacje nie są dla nich pomocne.

– Korzystanie z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych nie jest jeszcze zjawiskiem masowym. Zwolennicy aplikacji są rozproszeni po wielu programach. Dużą pracę wykonał Rossmann – z jego aplikacji korzysta co trzeci uczestnik programu lojalnościowego. Na pewno udostępnienie wygodnych funkcji i uświadomienie konsumentom, w jakich obszarach aplikacja może być przydatna i ułatwiająca korzystanie z programu w dużej mierze spopularyzowałoby inne aplikacje, pod warunkiem, że rzeczywiście miałyby takie funkcje. Z naszego badania wynika, że najistotniejszym ogniwem w informowaniu o programach są sprzedawcy w sklepie. I tutaj na pewno warto rozważyć, czy tą samą drogą nie należałoby zachęcać klientów do korzystania z aplikacji. Patrząc jednak na rosnącą popularność aplikacji z roku na rok, można się spodziewać, że będzie to kierunek, w którym będą podążać zarówno klienci jak i organizatorzy programów – komentuje Agnieszka Doktorska, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

Źródło: Monitor programów lojalnościowych 2018, sierpień 2018

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Wsciekly klient 1 11 dni temu

    W drogeri "r" nie mozna w spokoju zrobic zakupow, bo przy kasie atakuja klienta litania czy masz aplikacje czy zainstalujesz czy kupisz produkt polecany czy moze gazetke do czytania czy platna reklamowke... Oszalec mozna! Chce zaplacic za towar i wyjsc! A nie sluchac litanii ktore wymyslaja geniusze marketingu!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony