REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

Według raportu „Rynek Gastronomiczny w Polsce” przygotowanego przez ekspertów firmę GFK w ciągu ostatnich niemal 20 lat producenci bardzo mocno ograniczyli bezpośrednie dostawy do restauracji, wzrosły za to udziały firm hurtowych. W relacjach z gastronomią spadło także znaczenie sieci hiper- i supermarketów, a także bazarów i giełd spożywczych.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Według danych GFK w ciągu 20 lat widoczny jest znaczący procentowy spadek lokali gastronomicznych mających podpisaną umowę na wyłączność z producentem, z 44 do 19 proc. Jednocześnie udział producentów w dostawach do firm z sektora gastronomicznego spadł z 67 proc. w roku 2000, do 30 proc. w roku 2019.

Udziały hurtowni z dowozem wzrosły z 72 do 74 proc, zaś hurtowni bez dowozu spadły z 49 do 27 proc. Udziały sieci Makro wzrosły w ciągu ostatnich 10 lat z 32 do 36 proc, zaś firmy Selgros z 7 do 13 proc. Udziały w rynku traciły super i hipermarkety, których udziały w zaopatrzeniu sektora gastronomicznego spadły z 15 do 9 proc. Największy spadek zanotowały bazary i giełdy spożywcze (rynki hurtowe), które z 35 proc. spadły do symbolicznych 2 proc.

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony