REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)

(fot. ŁR, wiadomoscihandlowe.pl)

Brak czasu i rosnąca zasobność portfela – to dwa główne powody rosnącej popularności dań gotowych. Konsumenci coraz częściej wolą kupić coś do podgrzania lub niewielkiej obróbki niż przygotowywać posiłek samemu.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Prawie połowa polskich konsumentów twierdzi, że główną trudnością w samodzielnym przyrządzaniu codziennych potraw jest dla nich brak czasu, a dla jednej czwartej istotną barierą jest też konieczność wcześniejszego kupienia składników – wynika z badania przeprowadzonego przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna. Czas przeznaczony na codzienne przygotowywanie posiłku przed pracą lub po niej, można poświęcić na inne zajęcia – z takiego założenia wychodzi coraz większa liczba coraz bardziej zapracowanych Polaków. Dlatego 30 proc. konsumentów, którzy są czynni zawodowo, w ogóle nie przygotowuje posiłków w domu lub robi to bardzo rzadko. Prawie 20 proc. z nich zaopatruje się w dania gotowe w supermarkecie raz w tygodniu, a 35 proc. kilka razy w miesiącu.

Sieci stawiają na dania gotowe

Już ponad 1,3 miliarda złotych wart jest rynek dań gotowych, notuje wzrosty wartościowe na poziomie około 5 proc. rocznie, a ich wybór stale rozszerza się. Sieć Tesco na początku września tego roku wprowadziła do oferty 26 nowych dań z kuchni regionalnej oraz międzynarodowej. Dania są gotowe do spożycia od razu lub wymagają podgrzania w mikrofalówce. Oprócz tradycyjnych wariantów, takich jak filet z kurczaka z ziemniakami czy łosoś z warzywami, w ofercie są też kurczak tikka masala czy kurczak kung pao. Ten trend jeszcze bardziej widoczny jest w sklepach convenience. Żabka ustawia dania gotowe na specjalnych regałach i oprócz marek producenckich rozwija swoją markę własną Szamamm. Tylko w tym roku rozszerzyła ją o dwa dania obiadowe, czyli polędwiczki z kurczaka w panierce oraz skrzydełka z kurczaka w panierce. Generalnie sieci handlowe, szczególnie sklepy mniejszych formatów oraz sklepy na stacjach paliw, bardzo mocno ewoluują w kierunku bycia swoistym połączeniem klasycznego sklepu i punktu bistro, gdzie można kupić jedzenie na każdą porę dnia.

Na szybko, ale z jakością 

W przypadku kategorii dań gotowych w parze z ilością idzie także jakość oferowanych produktów. – Konsumenci coraz większą uwagę zwracają na skład produktów spożywczych na których zakup się decydują. Dlatego właśnie rosną kategorie produktów premium oraz dań gotowych chłodzonych, pasteryzowanych, czy sterylizowanych, bez konserwantów i przygotowywanych naturalnie – mówi Paweł Ornatek, prezes zarządu firmy Profi. Producent, który jest jednym z liderów segmentu zup gotowych, zweryfikował i odświeżył ostatnio wszystkie swoje pozycje w kategorii zup i dań chłodzonych. Teraz jest dużo bardziej polskich, domowych smaków. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony